سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25075
منتشر شده در دوشنبه, 04 دی 1402 13:59
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی شورای نگهبان:

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد این شورا بر اساس وظایف قانونی خود فقط نسبت به جزئیات طرح ها و لوایح اظهارنظر می‌کند که در این رویه در مورد لایحه عفاف و حجاب نیز رعایت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هادی طحان‌ نظیف در رابطه با آخرین وضعیت لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: شورای نگهبان پس از دریافت لایحه یاد شده در مرحله قبل، ایرادات و ابهامات متعددی را مطرح کرد که مجلس در جلسات مستمر خود این موارد را اصلاح کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در این زمینه، تصریح کرد: مجددا بررسی این لایحه در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت و می توان اذعان کرد با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده اما همچنان برخی از موارد نیاز به رفع ابهام یا ایراد دارد.

وی اعلام کرد که شورای نگهبان بر اساس وظایف قانونی خود فقط نسبت به جزئیات مصوبات مجلس از حیث مطابقت با قانون اساسی و شرع اظهارنظر می کند، نه اینکه با لوایح و طرح ها اعلام موافقت یا مخالفت کند؛ لذا رویه مذکور در مورد لایحه عفاف و حجاب نیز رعایت شده است.

طحان نظیف تصریح کرد: طبیعتا مصوباتی با این حجم مشمول ابهامات و ایرادات می شوند که در رفت و آمدها میان شورا و قوه مقننه برطرف می شوند؛ به عبارتی وجود موضوعات این چنینی در مسیر تقنین و قانون‌گذاری امری طبیعی است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه