سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24248
منتشر شده در یکشنبه, 18 تیر 1402 13:43
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستري استان اصفهان:

چهارمين نشست شوراي مديران قضايي استان سال 1402 در دادگستري كل استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در اين نشست كه با حضور دادستان عمومي و انقلاب مركز استان، معاونان رييس كل، دادستان‌ها و رؤساي حوزه‌هاي قضايي سراسر استان برگزار شد حجت‌الاسلام‌والمسلمين اسداله جعفري رييس كل دادگستري استان ضمن تبريك فرا رسيدن عيد سعيد غدير با تاكيد بر اهميت پيروي از ولايت، بيان كرد: همه ما بايد پيروي واقعي از ولايت را محور همه تفكرات و كارهاي خود قرار داده و همواره خود و معرفتمان نسبت به ولایت را افزايش دهيم چرا كه راس همه امور، اصول و فروع و اساس دین ما امامت و ولایت است

وي افزود: ولایت بزرگترین نعمت الهی است و در سایه آن جامعه بشری هدایت شده و به قله كمال رسیده و هزاران شخصيت كامل و تمام عیار تحویل تاریخ و الگوي ماندگار داده است.

رييس كل دادگستري استان پیام اصلي واقعه غدیر را ولایت‌مداری و اطاعت از ولي خدا خواند و خاطرنشان كرد: آنچه كه از واقعه غدير به روح و جان انسان حقيقت‌طلب مي‌تابد پيام ولايت‌مداري است. و هر كس جوياي حیات طیبه است بايد در سایه‌سار ولایت معصومین (عليهم‌السلام) زندگي‌كند و در دوران غیبت نيز پيرو ولي فقيه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين جعفري اضافه كرد: امروز دشمنان ما برای اینکه بتوانند به باورها، اعتقادات و سپس به انقلاب و نظام ما ضربه بزنند، اطلاعات خود را در حوزه معرفت شناختي بالا برده است به همين دليل است كه جهاد تبيين به‌عنوان يك سپر ايمني كه مي‌تواند از نفوذ و ضربه دشمن به باور مردم پيش‌گيري كند، اهميت پيدا كرده است.

رييس دستگاه قضايي استان اصفهان با اشاره به دیدار اخیر مسئولان قضایی كشور با رهبر معظم انقلاب (مدظله) گفت: باید توجه‌ داشته باشيم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي) از هر يك از ما به عنوان یک مدیر چه می خواهند؟ و پاسخ به اين سوال محور فعاليت‌هاي ما قرار گيرد.هنگامي كه ما جایگاه و سمتي را با این اهمیت در اختيار داريم باید همه هم و غم خود را برای تحصیل رضایت خداوند به كار بسته حتی اگر مورد تقدیر و تشویق کسی قرار نگیریم.

رييس كل دادگستري استان در ادامه با اشاره به دستور مقام معظم رهبري (مدظله) در خصوص مسأله سلب اعتبار از اسناد غیررسمی گفت: دادگستري استان در اين خصوص بايد كارهاي زيادي انجام دهد. ظرفیت علمي و اجرايي استان اصفهان بسیار بالاست. دستگاه قضايي استان باید به یکی از اتاق هاي فکر قوه قضاییه تبديل شود و منبع پیشنهاد و تولید طرح و برنامه برای قوه قضاییه باشد.

نماينده قوه قضاييه در استان اصفهان در پايان بر حمايت و اجراي كامل مصوبات قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبري (مدظله) در استان، صيانت مدیران از کارکنان، اخلاق‌مداري در برخورد با مردم، تعامل سازنده و كارگشا با ساير نهادها و هدفمندتر شدن فعاليت‌هاي دستگاه قضايي استان در حوزه پيشگيري از وقوع جرم، احياي حقوق عامه و مبارزه با مفاسد اداري، اقتصادي، و اجتماعي به‌ويژه در مسأله آزادي‌هاي مشروع تاكيد كرد و گفت: رهبري معظم، تكليف همه مسئولان از جمله قوه قضاييه را متذكر شد و فرمود: هر گونه رفتاري كه به نام آزادي، خلاف شرع مقدس و نامشروع باشد بايد وفق شرع و قانون برخورد كرد البته بايد برخوردها همراه با تدبير و برنامه باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه