دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2362
منتشر شده در پنج شنبه, 07 آبان 1394 15:56
تعداد دیدگاه: 0
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج):

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت:‌ در حوزه سایبری هجمه‌های بسیاری را شاهد هستیم که بعضی از این‌ها شناسایی و خنثی می‌شوند و تعدادی هم غافلگیرکننده هستند و باعث خسارت می‌شوند. سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی پدافند غیرعامل در جمع مربیان و سرگروه‌های صالحین بسیج گفت: سال‌های...

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت:‌ در حوزه سایبری هجمه‌های بسیاری را شاهد هستیم که بعضی از این‌ها شناسایی و خنثی می‌شوند و تعدادی هم غافلگیرکننده هستند و باعث خسارت می‌شوند.

سردار مجتبی فدا پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی پدافند غیرعامل در جمع مربیان و سرگروه‌های صالحین بسیج گفت: سال‌های نه چندان دور پدافند غیرعامل در مراکز نظامی و آموزشکده‌های نظامی برای جلوگیری از خسارت به تجهیزات نظامی و در چند موضوع محدود مانند استتار و اختفا خلاصه می‌شد اما امروز حوزه‌های زیستی،‌ شیمیایی، سایبری و الکترومغناطیسی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب و با خروج ایران از جمع کشورهای متحد غرب با توجه موقعیت مهم کشور، تهدیدات متنوعی در حوزه‌های مختلف در این 36 سال متوجه کشور بوده است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اضافه کرد: در شرایطی که پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم دشمن هم دشمنی‌اش دوچندان شده و در ابعاد مختلف مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است؛ از جمله در موضوع هسته‌‌ای که که چند سال قبل ویروسی را وارد کردند و آن تنها یک مورد بود که اطلاع‌رسانی شد و بسیاری دیگر منتشر نمی‌شود.

فدا افزود:‌ همچنین در حوزه سایبری هجمه‌های بسیاری را شاهد هستیم که بعضی از این‌ها شناسایی و خنثی می‌شوند و تعدادی هم غافلگیرکننده هستند و باعث خسارت می‌شوند.

وی تهدیدهای حوزه های سلامت، اقتصادی، معماری و ساخت و ساز را برشمرد و اظهار داشت: باید فرهنگ عمومی آحاد مردم نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند و تا امروز علی‌رغم محدودیت‌ها سازمان پدافند غیرعامل موفقیت‌های خوبی داشته است و توانسته با هماهنگی ارگان‌های مختلف بوسیله توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی رشد کند و امروز شاهد باروری آن هستیم.

سردار فدا با اشاره به فعالیت‌های سپاه استان اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل گفت: یک دوره تربیت مربی در همه نواحی برگزار شده که طی این دوره ها 27 نفر با محتوای تولیدی خودمان آموزش داده‌ایم.

وی ادامه داد: 6 دوره پدافند غیرعامل در کارخانجات مهم استان،‌ آموزش پایه‌ای در 102 مدرسه شهر اصفهان و چاپ و توزیع نشریه ماهانه در سطح استان اصفهان بخشی از فعالیت‌های انجام شده است.

بنا بر این گزارش همایش توجیهی آموزشی مربیان و سرگروه‌های صالحین بسیج استان اصفهان ظهر امروز به پایان رسید.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه