چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403, Wednesday 8 May 2024, مصادف با 29 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22123
منتشر شده در سه شنبه, 08 شهریور 1401 10:35
تعداد دیدگاه: 0

رهبر جریان صدر عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند. و این بیانیه ورود هواداران جریان صدر به خیابان ها و آغاز تجمع اعتراض آمیز، تصرف منطقه سبز ، بروز ناآرامی ها و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در درگیری با نیروهای امنیتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مقتدا صدر در بیانیه خودافزود: «من اعلام می کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را می بندم».

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد شده‌اند.

همزمان با متشنج شدن اوضاع در منطقه سبز در مرکز بغداد درپی یورش هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر به ساختمان ریاست جمهوری، فرماندهی عملیات مشترک عراق از آنها خواست تا فوری از این منطقه خارج شوند.

رؤسای چهارگانه عراق طی نشستی مشترک اعلام کردند که گفت وگوی سازنده، راه درست پایان همه اختلافات کنونی در راستای حفظ مقدرات کشور است و حفظ امنیت و روند قانونی مسئولیت همگان است.

شبکه تلویزیونی السومریه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که هواداران مقتدا صدر تجمع خود را در شهر بصره آغاز کردند و یکی از خیابان های اصلی شهر توسط هواداران مقتدا صدر مسدود شد.

دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور دستور داد که جلسات کابینه دولت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق دربیاید.
تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه