پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21838
منتشر شده در یکشنبه, 12 تیر 1401 12:22
تعداد دیدگاه: 0
رییس شورای شهر اصفهان:

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موضوع آب باید در سطح سران قوا بررسی و نباید صحبت های غیرکارشناسی در این خصوص مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی روز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: پرداختن به موضوع آب که پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی است از سوی افراد بی اطلاع و ناآگاه سبب زیان به این بخش خواهد شد و از سوی دیگر جلوگیری از تداخل آن با احساسات مردم ضروری است.

وی با تاکید بر تهیه طرح جامع آب که از سوی رییس جمهور به دستگاه‌های مختلف مانند وزارت نیرو تکلیف شد، اضافه کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحصی مطرح شد که به نظر می‌رسد طراحان آن کمتر بر اساس عقلانیت آن را تهیه کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش کردند اما امیدواریم در نهایت به ضرر منافع ملی و استان اصفهان نباشد.

نورصالحی با اشاره به مشکلات آبی در اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری بوسیله تصفیه پساب خام بخشی از فضای سبز چند ده ساله در این دیار را آبیاری می کند.

وی با تاکید بر بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اظهارداشت: قرار شده است از مهر امسال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر در خطوط اصفهان قرار گیرد تا در مجموع یک هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان باشد.

رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در صورت تحقق این امر زمان رسیدن اتوبوس از ۲۰ دقیقه نیز به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می کند که نقش شایانی در رفاه مسافران و کمتر شدن بار ترافیکی خواهد داشت.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: حقابه محیط زیست برای رودخانه زاینده‌رود و تالاب بین المللی گاوخونی باید تامین شود در غیر این صورت شاهد انتشار ریزگردهای این پهنه های طبیعی در مناطق مختلف حتی تهران خواهیم بود.

عباس حاج رسولی‌ها با تاکید بر ارتقای مقوله آموزش و پرورش در مناطق کم برخوردار اصفهان تصریح کرد: افت تحصیلی دانش آموزان در مناطقی مانند حصه و زینبیه دیده می شود لذا ساختار مدارس این مناطق باید مانند دیگر نقاط شهر باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان تاکسیرانی اصفهان ضعیف است اظهارداشت: این ناوگان مانند آنچه در پایتخت هست نیاز به تقویت دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان گفت: خط ۲ قطار شهری باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد و خط ۳ نیز آغاز شود.

به گزارش ایرنا، اصفهان وضعیت آبی نابسامان و کم‌سابقه‌ای را در نیم‌ قرن اخیر سپری می‌کند بطوریکه رودخانه زاینده‌رود در ۲ دهه اخیر از سد "چم آسمان" در شهرستان لنجان واقع در غرب استان تا تالاب گاوخونی بدفعات خشک شده است و از مهر سال ۹۹ تاکنون نیز، این موضوع تکرار می‌شود.

زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۵۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران که بعنوان اصلی‌ترین منبع آب بخش‌های محیط زیست، آشامیدنی ، کشاورزی و صنعت به شمار می‌رود، در سال‌های گذشته به دفعات خشکانده شده است./ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه