يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2181
منتشر شده در پنج شنبه, 12 شهریور 1394 01:33
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: برخی در کشور ناآگاهانه می‌گویند باید برای غرب و آمریکا شفاف‌سازی کرده و چهره ایران را در انظار عمومی ترمیم کنیم چرا که غرب و آمریکا چیز زیاد دیگری نمی‌خواهد. سهراب صلاحی صبح امروز در کارگاه آموزشی دوره عالی تربیت مدرس شهید چمران که با حضور جمعی از اساتید بسیجی...

 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: برخی در کشور ناآگاهانه می‌گویند باید برای غرب و آمریکا شفاف‌سازی کرده و چهره ایران را در انظار عمومی ترمیم کنیم چرا که غرب و آمریکا چیز زیاد دیگری نمی‌خواهد.

سهراب صلاحی صبح امروز در کارگاه آموزشی دوره عالی تربیت مدرس شهید چمران که با حضور جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: سه الزام برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی وجود دارد که می‌توان به فکر و اندیشه، دارا بودن قدرت بین‌المللی و دیگری مجموعه‌ای از راهکارهای حل مشکلات کشور اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقش اول حل مشکلات کشور را اندیشمندان بازی می‌کنند، افزود: اندیشمندان هستند که می‌توانند کشور را به سمت قله پیشرفت سوق دهند.

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: انقلاب اسلامی در زمینهٔ اندیشه و تفکر از یک منبع مستحکم به نام دین مبین اسلام برخوردار است‌ که رهبر کبیر انقلاب اسلامی آن را به‌‌عنوان اسلام ناب محمدی (ص) تبیین و معرفی نموده‌اند که در معنا بخشی به زندگی انسان‌ها و اتحاد آنها، این دین یک مجموعه کامل است.

صلاحی خاطر نشان کرد: تمدن اسلام حدود 200 سال از سوی مسیحیت در غرب و 300 سال از سوی مغول‌ها در شرق مورد هجوم واقع گردید اما پس‌ از آن اسلام در هندوستان، ایران و عثمانی سر برآورد.

وی افزود: متأسفانه برخی در کشور ناآگاهانه می‌گویند باید برای غرب و آمریکا شفاف‌سازی کرده و چهره ایران را در انظار عمومی ترمیم کنیم چراکه غرب و آمریکا چیز زیاد دیگری نمی‌خواهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: حرکت علمی دانشمندان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد از جهت اندیشه ورزی بسیار قوی هستیم.

صلاحی با اشاره به اینکه هیچ تمدنی به صورت یک قدرت محوری در جهان و بدون پایه‌ریزی شکل نگرفته تاکید کرد: غربی‌ها متوجه شده‌اند تنها جایی که می‌توانند آن را به چالش بکشند اندیشه و تفکر برخاسته از نظام جمهوری اسلامی است که خوشبختانه با تدبیر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در این زمینه شکست خورده و مشکلات منطقه‌ای مدیریت شده است.

وی ادامه داد: ما باید تبدیل به یک قدرت بین‌المللی شویم لذا بسیاری از مؤلفه‌های آن را بالفعل و برخی از مؤلفه‌های آن را بالقوه داریم که باید تبدیل به بالفعل شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به نقش رهبری در تمدن‌سازی یک کشور بیان داشت: عنصر رهبری نقش بالایی در تمدن سازی یک کشور دارد؛ امروز کشورمان قدرت هجدهم اقتصادی جهان است و اگر نسخه عملیاتی اقتصاد مقاومتی اجرا شود به صدر رتبه‌های اقتصادی جهان می‌رسیم.

صلاحی در ادامه با بیان اینکه چه کسی گفته است آمریکا قدرت اول جهان است اظهار داشت: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به غیر از یکی دو مورد در هیچ جنگی پیروزی نداشته است و در آخرین جنگ خود در عراق نیز شکست خورد.

وی ادامه داد: این چه قدرت اول جهانی است که رئیس‌جمهورش پس از اعلام حمله به سوریه، با مشاهده بازخورد و واکنش ایران نسبت به این عمل سریع عقب‌نشینی می‌کند؟

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پرسش خبرنگاری از بشار اسد در مورد حمله به سوریه تصریح کرد: بشار اسد در پاسخ به این خبرنگار بلافاصله گفت علت عدم حمله آمریکا به سوریه تنها و تنها عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران بود.

صلاحی ادامه داد: صلح با آمریکا بی‌معنا است و واژه‌ای به نام صلح در آمریکا غیرقابل اثبات است چرا که تاریخ آمریکا تاریخ استعمار و جنگ است و آن‌ها واژهٔ صلح را برای پیشبرد بهتر اشغال‌گری و جنگ‌هایشان می‌خواهند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم جلوگیری ظلم به نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در مذاکرات اخیر هسته‌ای آمریکایی‌ها گفتند با عملیاتی شدن برجام به‌راحتی می‌توانیم از سایت‌های هسته‌ای و نظامی ایران اطلاع پیدا کنیم و بمباران کردن آن‌ها برایمان آسان‌تر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به اینکه هنری کیسینجر گفته برای حمله به ایران نمی‌دانیم ایران چه سلاحی دارد افزود: ما نیازی به ترمیم چهره ایران در میان جهان نداریم چرا که چهره ایران را امام خمینی (ره) ترمیم کرد، آن زمانی که ایران را از دست نوکران انگلیس و آمریکا نجات داد و فرمود «ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت».

صلاحی با اشاره به ارسال نامهٔ یکی از رؤسای جمهور ایران مبنی بر تسلیم شدن به آمریکا ادامه داد: مجلس ششم شورای اسلامی قانونی 3 فوریتی را جهت پذیرش پروتکل الحاقی تصویب کرد که حسن روحانی در همان زمان به‌ شدت با این قانون مخالفت کرد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی حمله آمریکا به عراق اشغال ایران بود و مقاله‌های زیادی نیز مبنی بر این موضوع نوشته‌ شده است، اما ایران به‌گونه‌ای در منطقه مدیریت کرد که آمریکا در جنگ عراق شکست خورد.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه