پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21757
منتشر شده در سه شنبه, 24 خرداد 1401 12:51
تعداد دیدگاه: 0
رييس كل دادگستری استان اصفهان:

رئیس کل دادگستری استان از سازمان بازرسی استان اصفهان بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان در جمع مسئولان و بازرسان سازمان بازرسی استان اصفهان دامنه و گستره ماموریت‌های سازمان بازرسی را متناسب با میزان امکانات و نیروی انسانی آن ندانست و بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی چشم بینا و تیزبین و گوش شنوای حاکمیت هستند که روند امور کشور را دیده بانی می کنند.

وی افزود: ناظران و بازرسان در این سنگر خطیر باید کمترین دغدغه را به لحاظ وجود امکانات و نیروی انسانی داشته باشند و لازم است توجه و اهتمام ويژه به این مراجع و مجموعه ها در حد شایسته و متناسب با حساسیت جايگاه و ماموريت ها باشد.

جعفري تصريح كرد: نقش سازمان بازرسی به عنوان یکی از سازمان های وابسته به قوه قضاییه در اجرای عدالت، برخورد با فساد، پاسداشت ارزش‌های انقلاب، بسیار مهم و راهبردی است.

ایشان با اشاره به اینکه نظارت و دیده بانی در مراجع نظارتی باید مطابق با معیارهای دینی و اسلامی انجام شود خاطرنشان کرد: انجام ماموریت ها در سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی باید مطابق با معیارهای اسلامی صورت پذيرد و شرط اول آن تحصيل تقواي الهي همراه با خداترسي است. همچنين نظارت ها بايد بر اساس عدالت و اولويت بندي باشد و اولویت امروز جامعه، مسائل اقتصادی است.

عالي ترين مقام قضايي استان با حساس دانستن جايگاه سازمان بازرسي و ديگر نهادهاي نظارتي، تاكيد كرد: پيشرفت سريع و همه جانبه يك جامعه در گرو نظارت هاي صحيح و كامل نهادهاي نظارتي است و اين امر نيازمند بازرسي هاي دقیق، مستند، فنی، علمی و بدون ملاحظه است.

رئیس دستگاه قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش بر مهم شمردن جنبه صیانتی و حمایتی با اولویت پیشگیری در بازرسی ها تاکید و یادآور شد: نظارت و بازرسی ها بايد به گونه اي باشد كه در کنار قاطعیت و دقت و ديگر شروط ياد شده در برخورد با مجرمان و قانون شكنان، موجبات كار برای مدیران فعال و شجاع در حوزه های مختلف جهت پیشرفت کشور فراهم شود تا بتوانند در سايه امنيت و زير چتر حمايتي نهادهاي نظارتي مقدمات شكوفايي هر چه بيشتر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را فراهم سازند./روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه