دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2166
منتشر شده در جمعه, 06 شهریور 1394 10:34
تعداد دیدگاه: 0
رئیس حوزه های علمیه استان اصفهان:

رییس حوزه علميه اصفهان گفت: پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان براي كشور است. آیت‌الله‌ العظمی مظاهری، رییس حوزه علميه اصفهان در ديدار با وزير امور خارجه كشورمان پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای را نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان دانست و افزود: بهترین نتیجه و شیرین‌ترین ثمره...

 

رییس حوزه علميه اصفهان گفت: پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان براي كشور است.

آیت‌الله‌ العظمی مظاهری، رییس حوزه علميه اصفهان در ديدار با وزير امور خارجه كشورمان پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای را نویدبخش آینده‌ای روشن و درخشان دانست و افزود: بهترین نتیجه و شیرین‌ترین ثمره مذاکرات هسته‌ای این بود که شما به عنوان نمایندگان امین و شجاع ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران توانستید در مقابل همه قدرت‌های دنیا ایستادگی کنید و با صلابت و شجاعت، پیام حقیقی این ملت را با ظرافت هر چه تمام‌تر به جهانیان برسانید و از این جهت، تحسین همگان را برانگیختید.
وي تصريح كرد: رسانه‌های بیگانه با تبلیغات سوء خود، همواره درصدد تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران در دنیا هستند، امّا صبر و سعه صدر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات، توطئه آن‌ها را خنثی کرد و موجب اعتلای آبروی ایران و ایرانی‌ها گردید و عملاً این مذاکرات، در تمام دنیا به عنوان یک پدیدۀ بین‌المللی با اهمیت، صدا کرد.
ریيس حوزه علميه اصفهان مذاکرات هسته‌ای را یک برد کامل توصیف و عنوان كرد: اگر طرف‌های مذاکره به توافقات خود پایبندی نشان دهند، طبعاً نتیجه این مذاکرات به نفع ملت ایران و نویدبخش گشوده‌شدن باب‌های جدید و رفع تحریم‌های ظالمانه خواهد بود و اگر طرف‌های مذاکره از روی بدجنسی، توافقات را زیر پا بگذارند، باز هم نتیجه این حرکت به نفع ملت ایران خواهد بود؛ چرا که حقانیّت این ملت و نظام جمهوری اسلامی در مواضع انقلابی و ضد استکباری آن در برابر دنیا به نمایش گذارده خواهد شد و آمریکا و غربی‌ها در مقابل افکار عمومی ملت‌ها سرافکنده خواهد شد.
آیت‌الله‌ مظاهری تحریم‌های ظالمانه را موضوعی حساس و ناراحت‌کننده عنوان و اظهار امیدواری کرد که با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای همه تحریم‌ها هر چه سریع‌تر به کلی برطرف شده و روابط مناسب و شایسته‌ای با دنیا به نفع کشور و ملت ایران برقرار شود.
وي در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه سعه صدر در مسئولان، ادامه داد: فضیلت شرح صدر، هم موجب تسهیل امور و مشکلات می‌شود و هم صفت پسندیده شجاعت را در وجود انسان تقویت می‌نماید و بحمدالله شما و همکارانتان توانستید ضمن بهره‌گیری از سعه صدر، با شجاعت تمام در مقابل قدرت‌های استکباری ایستادگی کنید و حق مللت ایران را تثبیت نمایید و از این جهت تلاش‌های شما برای ملت بزرگوار و نظام مقدس اسلامی بسیار لذت‌بخش است.
رئیيس حوزه علميه اصفهان با اظهار تأسف از برخی اظهارنظرهای نسنجیده و تنش‌زا علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده، این‌گونه رفتارها را مضر و مخرب و به ضرر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بین نقد مستدل و خیرخواهانه با تخریب غیرمنصفانه و خودخواهانه فرق وجود دارد.
آیت‌الله‌ مظاهری با بيان اين مطلب گفت: اگرچه اهانت و هجمه علیه شما و همکاران شما فراوان است، اما توصیۀ من به شما این است که همراه با برخورد کریمانه، از کنار اهانت‌ها و رفتارهای عاری از منطق عبور کنید و با توکل به خداوند، به ادامه فعالیت و مجاهدت خود تا اخذ نتیجه نهایی بپردازید.

نوشتن دیدگاه