جمعه 28 ارديبهشت 1403, Friday 17 May 2024, مصادف با 9 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21341
منتشر شده در یکشنبه, 08 اسفند 1400 14:20
تعداد دیدگاه: 0

همزمان با حملات هوایی روسیه به اوکراین در دو روز گذشته یک حمله هوایی از طرف اسراییل به سوریه، ۳۷ حمله هوایی توسط ائتلاف سعودی به یمن و همچنین حملات هوایی توسط آمریکا به سومالی صورت گرفت! اما این رسانه است که با تکنیک انحراف افکار تعیین می‌کند تصاویر ویرانی‌ها و کشته‌شدگان کدامیک از این حملات در...


همزمان با حملات هوایی روسیه به اوکراین در دو روز گذشته یک حمله هوایی از طرف اسراییل به سوریه، ۳۷ حمله هوایی توسط ائتلاف سعودی به یمن و همچنین حملات هوایی توسط آمریکا به سومالی صورت گرفت!

اما این رسانه است که با تکنیک انحراف افکار تعیین می‌کند تصاویر ویرانی‌ها و کشته‌شدگان کدامیک از این حملات در معرض دید شما قرار بگیرد و شما با قربانیان کدام حمله احساس همدردی کنید!

در واقع این رسانه‌ها با این تکنیک‌های خاص تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای در اختیار و قضاوت با پرهیز از بیان واقعیات با اهداف خاص خود افکار عمومی را به گونه‌ای هدایت کنند تا تاثیر مورد نظر را بر ذهن مخاطب خود بر جای گذارند. این تکنیک‌های رسانه‌‌ای در دنیای امروز وارد فضای جدید و متد به روز شده است.

در پایان این را باید بدانیم رسانه‌های بیگانه اطمینان دارند نمی‌توانند مستقیماً با غیرت، فرهنگ ملی و دینی مردم ایران اسلامی مبارزه کنند لذا با این تکنیک‌های رسانه‌ای در مدل‌های مختلف سعی می‌کنند بر باورهای ایرانیان به خصوص نسل جوان تاثیر مستقیم بگذارند.

علی ناظری -کارشناس ارشد رسانه

نوشتن دیدگاه