پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21104
منتشر شده در دوشنبه, 29 آذر 1400 10:51
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حرکت مقتدرانه و به جای آقای معتمدی در اعتراض به پخش اشتباه سرود ملی نوعی رشادت و باعث افتخار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مربی و مدال آوران تیم ملی وزنه برداری ضمن تبریک این پیروزی و قهرمانی افزود: حرکت مقتدرانه و به جای آقای معتمدی در اعتراض به پخش اشتباه سرود ملی در شرایط سنگین مسابقات بین المللی و پافشاری و تذکر برای تصحیح این اشتباه نوعی رشادت و باعث افتخار بود.
وی گفت: ورزشکاران در میادین مختلف برای کشور افتخار کسب می کنند و مسوولان هم باید از آنها حمایت لازم را داشته باشند زیرا ورزشکاران تا سن خاصی می توانند به ورزش قهرمانی ادامه دهند و پس از آن دیگر شرایط ورزش قهرمانی برای آنها وجود ندارد و مسوولان باید از امروز به فکر ورزشکاران در دوران بعد از قهرمانی هم باشند و کار و شغل آبرومند مناسبی برای آنها در نظر بگیرند تا زندگی این ورزشکاران هم تامین شود.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه معنویت خاصی در ورزش باستانی و پهلوانی و سنتی همچون وزنه برداری و کشتی قرار دارد اظهار داشت: عقل سالم در بدن سالم است و باید از این عقل هم بدرستی استفاده شود .
وی اضافه کرد: امروز ما در جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمنان قرار داریم و دشمنان در تلاشند تا از هر طریق ممکن به کشور ما ضربه بزنند و باید همه اقشار کشور همچون ورزشکاران کمک کنند و سعی کنیم تا در مقابل دشمنان بایستیم و سختی ها را تحمل کنیم.
آیت الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در صورتیکه تقوا داشته باشیم، دشمنان نمی توانند هیچ ضرر و ضربه ای به ما وارد کنند و می توانیم در مقابل آنها بایستیم.

نماینده ولی فقيه در استان اصفهان افزود: امروز کشور ما نه تنها در ورزش بلکه در عرصه های مختلف با اتکا به جوانان و نخبگان پیشرفت های خوب و ارزشمندی بدست آورده است و دشمنان در تلاشند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند.
وی گفت: در گذشته کسی جرات بی احترامی به پرچم آمریکا را نداشت امروز در نقاط مختلف دنیا به این پرچم به آتش کشیده می شود زیرا امروز مردم دنیا در حال بیداری هستند.
امام جمعه اصفهان با قدردانی از همه مدال آوران و قهرمانان در مسابقات جهانی و بین المللی اضافه کرد: کسب مدال طلای وزنه برداری بعد از چندین سال در مسابقات بین المللی باعث افتخار و کسب مدال نقره توسط بانوان در مسابقات بین المللی همانند کسب مدال طلای مردان ارزشمند است.
در ابتدای این ديدار سرهنگ رجبی گفت: وضعیت ورزش استان بسیار خوب است و با وجود جوان های برومند این استان، پرچم کشورمان در مجامع بین المللی افراشته می شود.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به تقدیم بیش از پنج هزار شهید ورزشکار در کشور به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: جوانان امروز همانند جوانان آن زمان راه اعتلای این کشور و اهتزار پرچم ایران را بخوبی می دانند و باید به داشتن این جوانهای برومند و ورزشکار در کشور افتخار می کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که همه مسوولان بتوانند رسالت خود را برای حمایت از جوانان را بخوبی انجام دهند .
در ادامه مسئول فرهنگی فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: دشمنان کشور ما هیچ وقت نمی توانند ورزش را سانسور و روتوش کنند و همانگونه که وجود دارد روی آنتن ها برای بینندگان به نمایش گذاشته می شود.
وی ادامه داد: در برگزاری مسابقات اخیر سرود مربوط به قبل از انقلاب پخش شد که بلافاصله توسط رسول معتمدی نسبت به پخش این سرود اعتراض شد و سرود ملی اصلی کشورمان پخش شد و همه دنیا هم این موضوع را مشاهده کردند.
حجت الاسلام مالمیر خاطرنشان کرد: آلبانی تبارهایی که بعنوان منافقین حضور داشتند در فضای مجازی نامهربانی هایی را به ورزشکار کشورمان انجام دادند اما این ورزشکار کشور ما پای آرمان ها انقلاب و اسلام ایستاد و تمام قد از آنها دفاع کرد و ما به داشتن چنین جوان هایی افتخار می‌کنیم.
مربی تیم ملی وزنه برداری نیز در این دیدار گفت: با وجود اینکه سرود جمهوری اسلامی ایران را بصورت سی دی از قبل تحویل مسوولان برگزار کننده مسابقات داده بودیم پخش سرود اشتباه بر اساس شیطنت برخی افراد انجام شد .
وی افزود: بر اساس قانون و استاندارد جهانی، هنگام پخش سرود کشورها همه باید به این سرود گوش بدهند و با وجود سکوت مطلق حاکم در سالن آقای معتمدی نسبت به پخش اشتباه این سرود اعتراض شد .
حمید محمدی با بیان اینکه رشادت و شهامت ورزشکار کشورمان در این شرایط برگزاری رسمی مسابقات، مثال زدنی بود اضافه کرد: همانگونه که شهدای ما برای دفاع از پرچم و کشورمان خون خود را تقدیم کردند امروز هم ورزشکاران و جوانان کشور ما پس از گذشت حدود چهار دهه این رشادت ها و دلاورمردی ها را فراموش نکرده اند .
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران و رئیس هیئت وزنه برداری استان اصفهان گفت:48 نماینده از نقاط مختلف دنیا و روسای فدراسیون های مختلف ورزشی در این مسابقات حضور داشتند
محمدی افزود: خانم یکتا جمالی هم به عنوان کم سن و سالترین ورزشکار کشورمان با پوشش کامل اسلامی در این مسابقات شرکت کرد که مورد توجه همه رسانه های دنیا قرار گرفت.
به گفته وی، ورزشکاران کشور ما بعنوان الگویی برای دیگر ورزشکاران محسوب می شوند و همه کشورهای مسلمان دنیا با تبعیت از ورزشکاران کشور ما با این پوشش در مسابقات حاضر خواهند شد .
محمدی با بیان اینکه دشمنان می خواهند از این اتفاقات تفسیر خاص خود را انجام دهند ابراز امیدواری کرد که مسوولان هم با حمایت بیشتر از ورزشکاران، موجب افزایش اعتماد به نفس، پویایی و تلاش بیشتر آنها شوند.
در ادامه عضو تیم ملي و قهرمان رشته وزنه برداری جهان با بیان اینکه خود را سرباز وطن می دانيم گفت: رزمندگان اسلام و شهدا برای دفاع از کشور در جبهه با دشمنان نبرد داشتند که این ماموریت امروز به نوعی به ما ورزشکاران سپرده شده است .
وی افزود: باید برای اهتزاز پرچم در میادین بین المللی تلاش کنیم .
رسول معتمدی ادامه داد: هنگام پخش سرود در مسابقات بین المللی همه حضار باید با سکوت کامل رو به پرچم کشور احترام بگذارند، اما در آن لحظه سرود اشتباه پخش شد که تلاش کردم تا سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شود .
وی با بیان اینکه از طرف مسوولان برگزاری این مسابقات کوتاهی شد افزود: مسابقه من در ایام فاطمیه برگزار شد و پیروزی در این مسابقات را از ائمه اطهار(ع) خواستم و بحمدالله ختم به خیر شد./ پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه