جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20984
منتشر شده در سه شنبه, 11 آبان 1400 16:19
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: با متخلفان و افراد سودجویی که سیاست‌های کلی کشور و حقوق مصرف کنندگان را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدرضا مرتضوی، روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان افزود: بسیاری از گرانفروشی‌ها بدلیل تناسب نداشتن مجازات ها با جرائم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قیمت مرغ از هفته گذشته تا کنون ۲ هزار تومان افزایش پیدا کرده است ادامه داد: در صورتیکه تخلف برای ما ثابت و احراز شد باید بطور جدی با متخلفان برخورد شود.

به گفته وی، اختیار تصمیم گیری و قیمت گذاری در خصوص برخی کالاها از جمله مرغ از سوی وزیر کشور به استان واگذار شده است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: تولید مرغ در اصفهان نسبت به بسیاری از استانها بیشتر است بنابراین قیمت آن نیز باید پایین تر باشد همانگونه که قیمت نارنگی و پرتقال در شمال با استانهای دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه هر استان شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد، افزود: همه مردم استان باید امکان استفاده از مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ را داشته باشند.

مرتضوی با بیان اینکه سیاست کلی کشور این است که مردم تحت فشار قرار نگیرند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش قیمت مصوب مرغ گرم، باید عرضه مرغ منجمد هم در بازار افزایش پیدا کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت استان، کنترل بازار و تلاطم قیمت‌هاست که در اینگونه جلسات باید نسبت به کنترل قیمت ها و جلوگیری از فشار به اقشار ضعیف جامعه اقدام کنیم.

استاندار اصفهان گفت: دغدغه شخص رییس جمهوری در زمینه توجه به اولویت‌های امروز کشور از جمله کرونا و معیشت مردم است.

به گفته وی، نابسامانی موجود در بازار بعنوان یکی از حوزه هایی است که در زمان حاضر معیشت مردم را تهدید می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار باید مصوبات جلسات را برای هر کدام از دستگاه‌ها بصورت مجزا تدوین کند، افزود: این موارد باید بصورت دوره‌ای به معاونت اقتصادی استانداری گزارش شود تا مصوباتی که پیگیری و اثر بخشی لازم را در بازار ندارد، مورد بازنگری قرار گیرد.

مرتضوی تصریح کرد: مصوبات این کارگروه باید بصورتی تدوین شود که اثربخشی مناسب و بیشتری داشته باشد و مسوولان هم باید اهتمام لازم را تا حصول نتیجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نگاه صوری به مصوبات ستاد تنظیم بازار این زنجیره را با مشکل مواجه خواهد کرد و همه زحمات مسوولان را به هدر خواهد داد.

استاندار اصفهان افزود: برخورد غیر مسوولانه با مسائل موجب وارد شدن ضرر غیر قابل جبران و جدی به برخی تولید کنندگان با سابقه می‌شود.

وی اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز اصفهان گزارشی مبنی بر تخلف و گرانفروشی یکی از شرکت‌های تولیدی مواد لبنی در استان تولید کرده که باید اصلاح و پخش شود.

نشست ستاد تنظیم بازار استان اصفهان امروز با حضور استاندار، مدیران و نمایندگان برخی اصناف و اتحادیه‌ها و با هدف تنظیم بازار مرغ و بررسی برخی گرانی‌های اقلام مصرفی مردم در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه