دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2012
منتشر شده در پنج شنبه, 18 تیر 1394 02:05
تعداد دیدگاه: 0

همراز/رضا صالحی پژوه: سخت است در ماهی از کودکان بی دفاع نوشتن که رد پای ابر مرد مظلوم این ماه از کوچه پس کوچه های تاریخ تا درازای انسانیت دیده می شود. مردی به بلندای تاریخ ،اما قد خمیده زیر بار تنهایی و جهل مردمان زمان خود ، حالا نیم نگاهی به شیعیانی دارد که پس از هزار و چهارصد سال از آن روزها...


همراز/رضا صالحی پژوه: سخت است در ماهی از کودکان بی دفاع نوشتن که رد پای ابر مرد مظلوم این ماه از کوچه پس کوچه های تاریخ تا درازای انسانیت دیده می شود.
مردی به بلندای تاریخ ،اما قد خمیده زیر بار تنهایی و جهل مردمان زمان خود ، حالا نیم نگاهی به شیعیانی دارد که پس از هزار و چهارصد سال از آن روزها عَلَم مردانگی برداشته و قلم حقانیت بر اباطیل ظلم و جهل می کشند.
مردمانی که به پاس پیام تاریخی امام عارفان و عاشقان هر ساله جمعه پایانی ماه مبارک رمضان با مشت های گره کرده و رگ های خروشان از خشم ،فریاد صلابت بر سر ظالمان ظلم پیشه می کشند و لرزه بر تن متعفن استکبار می اندازند، امسال نیز محیای حضوری پرشکوه شده و چفیه عاشقی برگردن ، بندهای پوتین هایشان را محکم تر از پیش کرده و با ردای شیرافکن به نبرد با جهل زمانه رفته که اگر نبود جهل مرکب شیوخ بادیه نشین کشورهای به ظاهر آلاگارسن کرده حاشیه خلیج تا ابد فارس، نه رژیم غاصب اسرائیلی به صفحه روزگار منقش می شد و نه حامیان انسان ستیزشان.
تعبیری که بیش از سه دهه قبل پیر مراد عارفان و عاشقان ، خمینی کبیر به کار برد و گفت: "اگرمسلمانان به ازای هر نفر یک سطل آب در زمین های اشغالی اسرائیل می ریختند، به طور قطع و یقین آنان را آب می برد ."
و اما در این هیاهو آنچه که خلل وارد می آورد در این تمثیل پر مغز، جهلیست که آل سعود و هم پالکی هایش در منطقه به آن دامن زده و حقیقت را نعل وارونه می زنند.
با این تعبیر ، طبیعی است که سردمداران صهیونیست بد نام و کریه المنظر چشم از حدقه بیرون زده و به دنیال ثروت عربی و سلاح غربی دیده می دوانند.
در این میان آن که و آن چه به ظاهر زیان می بیند، کودکی دردکشیده و آفتاب سوخته و فلاخن به دستی است که با قلوه سنگ در دفتر روزگار مشق مقاومت می نویسد.
کودکی که هرچه ندارد، یک چیز دارد و آن هم انگیزه برای آزادی قدس شریف است و این آزادی را با دستان نحیفش در برابر دشمن تا بُنِ دندان مسلح، سنگ چین می کند.
اما مقاومت کودکان و جوانان شش دهه قبل فلسطین از جوانه و نهال گذشته و به درخت تنومند ایثار مبدل شده که با خون خوبان سر به فلک کشیده و سایه بر سر مروت و جوانمردی گسترانده است.
این جوانمردی و ایثار نتیجه هرس باغبانان دلسوزی است که عمرشان را برای جاودانگی باغ مقاومت گذاشته و یکی از این پیر عارفان باغبان صفت ، پیر مصفای خمین است که با عبور از خطوط قرمز طاغوت پهلوی ، بذر امید را در دل فلسطین کاشت تا امروز به لطف پروردگار، جهانیان با جلوه ددمنشانه صهیونیست بیش از پیش آشنا شود.
این رادمردی و جوانمردی مطمنا به مثابه رخدادهای متعدد تاریخ دچار نسیان و فراموشی می شد اگر نگاه آینده نگر بنیانگذار انقلاب انسان ساز اسلامی نبود و هر ساله یک روز را برای یاد آوری لزوم حمایت از مظلومیت نام نمی گذاشت .
مطمئنا اگر نبود روزی به نام روز قدس، قداست مظلوم نوازی و ظالم ستیزی به برکت وادادگی عرب به غرب به همنوایی با ظالم و بی توجهی به مظلوم مبدل می گشت تا سایه ظلم بر سریر زیتون فام قبله اول مسلمین گسترده گردد.
قبله ای که روزگاری تلئلو افق نبی الله(ص) را در دل خود جای می داد، اکنون در میان اضلاع مثلث شوم به سختی نفس می کشد و چشم انتظار حضوری پرشکوه است.
حضوری به بلندای روزگاران پر افتخار آزادی و آزادگی، مردی و مردانگی و فتوت که تاریخ ایران بارها و بارها به خود دیده، می طلبد تا باردیگر مُهر باطل بر شناسنامه فرزند ناخلف و نامشروع غرب در منطقه بین النهرین بنشاند.
این بار نیز ایرانیان هم نوا با آزادگان سراسر دنیا با هر رنگ و نژاد، دین و آیین ، فکر و عقیده افتخاری به ژرفای مهرورزی و یتیم نوازی از جنس یتیم نوازی ابرمرد ازل تا ابد می آفرینند تا باردیگر با صفوف دشمن شکن خود به جهانیان ثابت کنند که ظالم محبوب و مظلوم بی یاور نیست.

نوشتن دیدگاه