پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13492
منتشر شده در یکشنبه, 29 تیر 1399 12:27
تعداد دیدگاه: 0
نماینده-اصفهان-برنامه-دولت-برای-کنترل-بازار-ارز-چیست؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش مستمر نرخ ارز ابراز نگرانی کرد و گفت:...

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش مستمر نرخ ارز ابراز نگرانی کرد و گفت: برنامه دولت برای کنترل بازار ارز چیست؟

به گزارش ایسنا، مهدی طغیانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در مورد افزایش قمیت ارز هشدار داد و گفت: یکی از مسائل آزار دهنده این کشور افزایش مستمر نرخ ارز در بازار است تلاش‌های ما در کمیسیون و دعوت از مسوولان مختلف همچنان به نتیجه نرسیده است چرا که دولت برنامه‌ای برای مدیریت بازار ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  گفت: اگر دولت ۵ سال پیش، ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه نمی کرد و ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور نابود نمی‌شد امروز این مشکلات را نداشتیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نهاده‌های کشاورزی ما نیازمند ارز است، گفت: هم اکنون در تامین بسیاری از کالاهای اساسی مشکل داریم و در آینده در تامین نیازهای اساسی کشور با مشکل مواجه خواهیم شد. به نظرم فقط باید یک خواسته از دولت داشته باشیم و آن را از طرف مردم مطرح کنیم. که برنامه دولت برای کنترل بازار ارز چیست؟

طغیانی در پایان گفت: ما ابتدا باید از دولت در این زمینه برنامه بخواهیم تا بتوانیم به خوبی نظارت کنیم و اگر قسمتی از برنامه اجرایی نشد ابزار نظارتی را به کار ببریم. هم اکنون وضعیت ارز بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها  
  0
طبق ماده ۵۵ آیین نامه اجرایی ماده(۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،کلیه فروشندگان ارز،مکلفندنسبت به فرایند احراز هویت ارباب رجوع (اعم از دائم/گذری، حقیقی/حقوقی) اقدام و اطلاعات آن را در دفاتر و یا سامانه (سیستم) های اطلاعاتی خود ثبت کنند. این اقدام باید پیش از ایجاد تعامل کاری و ارائة هر محصول یا خدمت یا انجام هرگونه تراکنش انجام شود.اگر همین یک قلم از قانون اجرایی شود شاهد شفافیت بازار خرید و فروش ارز و ممانعت از افزایش لحظه ای قیمت آن توسط دلالان بی نام و نشان و کاهش ارزش ملی پول کشور و ضربه به اقتصاد خانواده های ایرانی خواهدشد.طبق قانون مذکور خرید و فروش ارز توسط دلالان غیرقانونی است.
نوشتن دیدگاه