سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25298
منتشر شده در پنج شنبه, 12 بهمن 1402 10:47
تعداد دیدگاه: 0

فوق تخصص خون و سرطان بالغین دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مصرف غذاهای حاوی نیترات زیاد مانند سوسیس و کالباس، غذاهای آماده و کنسروی، غذاهای نمک سود شده و چربی های اشباع شده، به‌شدت مضر هستند و موجب افزایش ابتلا به سرطان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر حمیدرضا ریحانی از رژیم غذایی مناسب به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در پیشگیری از سرطان یاد کرد و افزود: مواد غذایی ارگانیک و فاقد مواد نگهدارنده بهترین غذاهایی هستند که برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.
وی با اشاره به افزایش شیوع سرطان اظهار کرد: پیشگیری مجدانه بهترین اقدام است چراکه فرد در صورت ابتلا به سرطان با درمان‌های سنگین و پرعارضه‌ای مواجه خواهد شد.
دکتر ریحانی تاکید کرد: در رژیم غذایی باید از غذاهای با فیبر زیاد استفاده شود تا فرد دچار یبوست نشود زیرا این بیماری خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
فوق تخصص خون و سرطان بالغین به نقش موثر ورزش و فعالیت‌های بدنی در سلامتی اشاره و اظهار کرد: 30 دقیقه فعالیت ورزشی حداقل سه روز در هفته موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
دکتر ریحانی از مصرف دخانیات به عنوان یک عامل موثر دیگر در افزایش احتمال ابتلا به سرطان یاد و تصریح کرد: مصرف سیگار، قلیان و هرگونه مواد دخانی احتمال ابتلای فرد مصرف کننده به سرطان را افزایش می‌دهد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه