چهارشنبه 2 خرداد 1403, Wednesday 22 May 2024, مصادف با 14 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3661
منتشر شده در شنبه, 20 آذر 1395 12:05
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:باید به پژوهش و تحقیق در انجام امورات شهری بیشتر توجه شود زیرا عدم توجه به پژوهش بلیه ای است که گریبانگیر شهر ما شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، رضا امینی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان امروز شنبه در جلسه علنی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش می تواند حق بودن یک مسئله را روشن کند، گفت: باید به پژوهش و تحقیق در انجام امورات شهری بیشتر توجه شود زیرا عدم توجه به پژوهش بلیه ای است که گریبانگیر شهر ما شده است.اميني ادامه داد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشي نيز از پويايي و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. از اين رو يكي از عوامل اساسي پيشرفت در كشورهاي توسعه يافته، توجه خاص به امر پژوهش است.وي تصريح كرد: اصولاً پيشرفت و توسعه، ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد و رشد و توسعة كشورهاي پيشرفته در نتيجة سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش است، حجم وسيع پژوهش‌هاي علمي در كشورهاي توسعه يافتة صنعتي گوياي اين واقعيت است.رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، اعلام كرد: پژوهش يكي از اساسي‌ترين نيازها براي نيل به پيشرفت و توسعة همه جانبة يك كشور است و قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و توليد علم استوار است.

امينی با اشاره به اینکه نوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: موفقيت در تمام فعاليت‌هاي مربوط به توسعه از جمله صنايع، کشاورزي و خدمات به نحوي به گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي بستگي دارد.
وی افزود: تحقیق و پژوهش در اقدامات شهری باید در کمترین زمان و با نازل ترین هزینه توسط افراد خبره صورت گیرد تا بهترین نتیجه را از آن شاهد باشیم.
وی به تدوین برنامه اصفهان 1400 بر اساس تحقیق و پژوهش اشاره کرد و افزود: لازم است برنامه اصفهان 1400 مورد بازنگری قرار گیرد تا بودجه های آتی را بر اساس آن در نظر بگیریم.
سيستم مكانيزه شهرسازي مشكلات اين حوزه را رفع مي كند
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به سیستم مکانیزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: سیستم مکانیزه شهرسازي تمامی مباحث شهرسازی نظیر اخذ پروانه و محاسبات عوارض را به صورت مکانیزه انجام خواهد داد و ديگر هيچ دخالت دستي در آن صورت نخواهد گرفت.
امینی ادامه داد: اکنون این سیستم در منطقه 13 اصفهان فعال است و باید به سایر مناطق نیز تسری یابد؛ البته در مقابل این سیستم مقاومتهایی از سوی برخی کارشناسان بوده که مشکلات آن در حال رفع شدن است.
وی افزود: این سیستم در کاهش اتلاف وقت مردم، شفاف سازی محاسبات، کوتاهی دست دلالان و کاهش سفرهای شهری نقش بسزایی دارد.
يكي از مولفه هاي اصلي زندگي شهري استفاده از حمل و نقل مناسب است
وي همچنين به 26 آذر ماه روز حمل و نقل اشاره كرد و افزود: اين روز بهانه اي است تا به حمل و نقل جاده اي بيشتر توجه شود و بايد گفت كه يكي از مولفه هاي اصلي زندگي شهري بهره مندي از حمل و نقل مناسب است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، تصريح كرد: در اصفهان نيز تكميل پروژه قطار شهري و خطوط اتوبوس های تندرو با سرعت مناسبي دنبال مي شود.
امینی ادامه داد: ناوگان تاكسيراني نيز يكي از وسايل حمل و نقل عمومي است اما بايد نسبت به نصب سامانه هوشمند در تاکسی ها توجه بيشتري شود.
اميني در ادامه همچنين وجود مسير تردد ويژه دوچرخه سواري را عاملي مهم در راستاي ترغيب مردم به استفاده از دوچرخه دانست.
شرايط برپايي نماز در ادارات بايد فراهم باشد
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس سراسري نماز گفت: شرايط محيطي و مناسبي براي برپايي نماز در ادارات بايد بوجود آيد و اين مستلزم توجه مديران به اين مهم است؛ صحبت هاي رهبر معظم انقلاب نيز در اين راستا راهگشاي بسياري از مسائل است.
وی افزود: از شهردار اصفهان كه شرايط را براي برپايي نماز در ادارات مختلف شهرداري فراهم كردند، تشكر مي كنيم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با استناد به صحبت هاي رهبر انقلاب در مورد اين اجلاس گفت: سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ی هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد.

نوشتن دیدگاه