دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3069
منتشر شده در دوشنبه, 14 تیر 1395 10:47
تعداد دیدگاه: 0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با توجه به ۴ برابر شدن قیمت خرید اتوبوس‌ها در سال‌های گذشته، حمایت دولت نیز به صفر رسیده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از تسنیم، علیرضا صلواتی، با اشاره به فعال بودن یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان اظهار داشت: سهم جابه‌جایی این تعداد اتوبوس 600 تا 800 هزار نفر است و میانگین سنی این اتوبوس‌ها حدود 8.5 سال، که عدد بالایی برای ناوگان حمل و نقل شهری است.

وی ادامه داد: نیمی از ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان بالای 10 سال عمر دارند و تقریبا فرسوده و نیاز به تعویض دارند و با توجه به اضافه شدن 170 دستگاه جدید در سال گذشته، امسال نیز امیدواریم که قرارداد 500 دستگاه را ببندیم و نیمی از آن‌ها را در سال جاری و نیمی از آن‌ها را سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره بودجه مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل اصفهان بیان کرد: برنامه‌هایی در نظر داریم که تا سال 1400 میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌ها را به زیر 5 سال کاهش دهیم و در حال حاضر قصد داریم با هزینه‌ای حدود 10 میلیارد تومان، 150 دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.

وی افزود: هزینه لازم برای خرید 500 دستگاه اتوبوس گفته شده نیز حدود 300 میلیارد تومان است که تأمین اعتبار آن‌ انجام شده و در حال انعقاد قرارداد است و در کنار این اقدامات نیاز به مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اتوبوس‌های تندرو نیز داریم.

صلواتی با اشاره به هزینه مورد نیاز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان و حمایت‌های انجام شده توسط دولت تصریح کرد: هزینه‌ نوسازی ناوگان حمل و نقل شهر اصفهان حدود 300 میلیارد تومان است که با توجه به قطع حمایت‌های دولتی در سال‌های اخیر، این کار تا حدودی غیر ممکن است.

وی ادامه داد: با توجه به 4 برابر شدن قیمت اتوبوس‌ها، حمایت‌های دولت هم به صفر رسیده و سهم دولت در یارانه بلیط‌ها نیز به صفر رسیده و در سال 94 که باید 45 میلیارد تومان از طرف دولت برای سهم یارانه‌ها به ما تعلق می‌گرفت فقط 2 میلیارد تومان به ما داده شد و این موضوعات بر روی کیفیت حمل و نقل عمومی تأثیرگذار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره وضعیت مترو اصفهان گفت: در اواخر مرداد ماه سال جاری، بهره‌برداری از ایستگاه تختی را خواهیم داشت و امیدواریم تا پایان شهریور بتوانیم تا ایستگاه صفه نیز برسیم، در همین راستا جذابیت مترو نیز افزایش خواهد یافت تا سهم مسافر بیشتری را بتوانیم به وسیله مترو جابه‌جا کنیم.

وی افزود: هم‌زمان با بهره‌برداری از ایستگاه تختی، ساعات فعال بودن مترو تا ساعت 22:00 افزایش خواهد یافت و باید ذکر کنم که با خرید‌هایی که در سال گذشته انجام شد، خط یک متروی اصفهان از نظر تعداد واگن و رام قطار مشکلی ندارد و می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

نوشتن دیدگاه