دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3062
منتشر شده در یکشنبه, 13 تیر 1395 11:41
تعداد دیدگاه: 0

سقف هزینه مدارس هیات امنایی شهرستان اصفهان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان مشخص و اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل همراز به نقل از ایرنا، کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش‌ و پرورش ناحیه دو شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان گفت: سقف هزینه برای هر دانش‌آموز ابتدایی در مدارس هیات امنایی بین سه میلیون و 335 هزار تا سه میلیون و 350 هزار ریال و سهم مشارکت داوطلبانه مردمی یک میلیون و 200 هزار ریال است.
محمد حبیب‌زاده افزود: سقف هزینه در دوره متوسطه اول برای هر دانش‌آموز بین چهار میلیون و 225 هزار تا چهار میلیون و 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است که سهم مشارکت داوطلبانه مردمی یک میلیون و 400 هزار ریال است.
وی سقف هزینه برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در مدارس هیات امنایی را پنج میلیون و 500 هزار ریال با سهم مشارکت اختیاری یک میلیون و 300 هزار ریال اعلام کرد.
حبیب‌زاده سقف هزینه برای هر دانش‌آموز هنرستانی را نیز تا سقف شش میلیون ریال با سهم مشارکت اختیاری مردمی یک میلیون و 200 هزار ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد که این تعرفه ها در مدارس هیات امنایی اجرایی شود.
وی همچنین با اشاره به وجود بی‌نظمی‌ در تعدادی از مدارس هیأت امنایی و دریافت‌های غیر متعارف از اولیا دانش‌آموزان، گفت: گرفتن این هزینه ها هنگام ثبت نام دانش آموزان از نظر قانونی مشکل دارد بهمین دلیل برخی مدارس به عناوین مختلف مبالغ متفاوتی از اولیای دانش‌آموزان دریافت می‌ کنند.
وی خاطرنشان کرد: شورای نواحی شش‌ گانه آموزش‌ و پرورش شهرستان اصفهان آیین نامه ای تنظیم کرده است که بر اساس آن برنامه ها و کلاس های جبرانی، تقویتی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، هنری، اردویی و بازدید علمی گنجانده شده و این فعالیت‌ها اختیاری است.
مدارسی که حداقل نیمی از هزینه های احداث و تجهیز آنها از سوی نیکوکاران تامین شده باشد و خیر مزبور تمایل به استمرار حمایت مالی و مشارکت در اداره امور مدرسه را داشته باشد آن مدرسه با تصویب شورای آموزش و پرورش شهرستان (یا منطقه) زیر نظر هیات امنا اداره می شود./

نوشتن دیدگاه