سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25507
منتشر شده در سه شنبه, 14 فروردين 1403 16:22
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری علاوه بر پایه دوازدهم در پایه‌های دهم و یازدهم شاهد برگزاری امتحانات نهایی هستیم؛ باتوجه‌به اینکه تا کنون هیچ‌گونه نمونه مشابهی برای برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نداشته‌ایم و...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، غلامرضا قادریان، رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری این اداره کل در خصوص برگزاری امتحانات شبه نهایی اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر پایه دوازدهم در پایه‌های دهم و یازدهم شاهد برگزاری امتحانات نهایی هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه تا کنون هیچ‌گونه نمونه مشابهی برای برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نداشته‌ایم و دانش‌آموزان عموم سال‌های تحصیل را با استانداردهای معلمان خود ارزیابی شده‌اند امتحانات شبه نهایی برنامه‌ریزی شدند تا دانش‌آموزان با فرایند برگزاری امتحانات نهایی آشنا شوند.

قادریان بیان داشت: از همین رو در پایه‌های دهم و یازدهم تاریخ‌های ۲۷ و ۱۹ فروردین و ۱ و ۴ اردیبهشت‌ماه امتحانات شبه نهایی برای ۴ ماده درسی برگزار شود.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه درس فارسی در پایه‌های دهم و یازدهم در کلیه رشته‌های نظری امتحان شبه نهایی خواهند داشت؛ تصریح کرد: در رشته ریاضی و فیزیک پایه دهم، دروس شیمی ۱، عربی ۱، ریاضی ۱، فارسی ۱، در رشته علوم‌تجربی پایه دهم فیزیک ۱، عربی ۱، زیست‌شناسی ۱، فارسی ۱ در برنامه امتحانات نهایی قرار دارند.

وی افزود: در پایه دهم و در رشته ادبیات و علوم‌انسانی ریاضی و آمار ۱، زبان انگلیسی ۱، جامعه‌شناسی ۱، فارسی ۱ و در رشته علوم و معارف اسلامی همین پایه دروس ریاضی و آمار ۱، زبان انگلیسی ۱، عربی تخصصی رشته ۱، فارسی ۱ نیز برنامه امتحانات شبه نهایی قرار دارند.

قادریان ابراز داشت: دروس فیزیک ۲، عربی ۲، حسابان ۱، فارسی ۲ در رشته ریاضی و فیزیک، دروس زیست‌شناسی ۲، عربی ۲، ریاضی ۲ و فارسی در رشته علوم‌تجربی، دروس تاریخ ۲، زبان انگلیسی ۲، علوم و فنون ادبی ۲ و فارسی ۲ در رشته ادبیات و علوم‌انسانی و دروس فلسفه ۱، زبان انگلیسی ۲، عربی تخصصی رشته ۲ و فارسی ۲ در رشته علوم و معارف اسلامی و در پایه یازدهم از اهداف امتحانات شبه نهایی سال جاری هستند.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه و دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تأکیدات لازم شده است تا خارج دروس معرفی شده و برنامه اعلامی امتحانی تحت عنوان شبه نهایی برگزار نشود اما مدرسه می‌تواند مطابق مقررات ارزشیابی خود را داشته باشند اما این ارزشیابی باید تحت عنوان شبه نهایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از کتب درسی اهداف سؤالات شبه نهایی هستند و اینکه کتب درسی به‌صورت کامل تدریس نشده‌اند موردنظر قرار گرفته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه