سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25426
منتشر شده در یکشنبه, 13 اسفند 1402 10:01
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در ساعات بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: روند کاهش نسبی دما آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، آب و هوا و وضعیت جوی امروز یکشنبه و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: در نیمه شرقی کشور جوی آرام برقرار است و از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب، در مناطقی از دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: فردا گستره بارش‌ها به مناطقی از نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور می‌رسد.

وی افزود: در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شمال کرمان و جنوب خراسان جنوبی بارش‌ها تشدید می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف است.

به گفته گودرزی، سه‌ شنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و چهارشنبه بارش‌ها با شدت کمتر در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان ادامه‌ دارد و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: روند افزایش نسبی دما تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آب‌های جنوب کشور مواج است.

وی یادآور شد: تهران امروز در برخی نقاط غبار صبحگاهی دارد و دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌های پراکنده در بعداز ظهر و شب‌ها انتظار می‌رود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۱۱ درجه خواهد شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه