پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25206
منتشر شده در دوشنبه, 25 دی 1402 11:49
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تدوام بارش‌ها در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز و خلیج فارس به فعالان دریایی و ساکنان سواحل جنوبی کشور، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال‌شرق کشور تداوم دارد و سه‌شنبه نیز در شمال خراسان‌جنوبی و مناطق جنوبی خراسان‌رضوی بارش پراکنده همراه با وزش باد مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور نیز جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد، از بارش‌های پراکنده در اردبیل و گیلان خبر داد.

رفیعی گفت: از امروز تا چهارشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی دریای خزر، بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود و کاهش نسبی دما نیز پدیده دیگری است که در این مناطق پیش‌بینی شده است. همچنین، پنجشنبه، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران و برف دارند و جمعه در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، از اواخر وقت امروز تا پایان هفته آب‌های خلیج‌فارس و پنجشنبه آب‌های دریای خزر، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی به دلیل افزایش ارتفاع موج در آب‌های همجوار با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد و نسبت به ارتفاع موج در تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد و توصیه کرد تا فعالان دریایی در این باره توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: تهران، امروز، کاهش ابر و وزش باد شدید دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۹ درجه بالای صفر ثبت شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، توچال با ۹ درجه زیر صفر سردترین ایستگاه کشور بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه