پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25056
منتشر شده در شنبه, 02 دی 1402 10:55
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌ باران در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی و صدور هشدار سطح نارنجی برای این مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روز شنبه دوم دی ماه اظهار کرد: امروز بارش‌ها در غرب، شمال غرب، مناطقی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اواخر وقت نیز گستره بارش‌ها به شمال شرق و شرق کشور کشیده می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی بارش‌ها در مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود و تمرکز بارش‌ها امروز بر شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی است که برای این استان‌ها هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

رفیعی با بیان اینکه «کولاک، برف، کاهش دید و احتمال ریزش بهمن در مناطق نام برده پیش بینی می‌شود»، گفت: هموطنان برای تردد مسیر این استان‌ها حتما تجهیزات مناسب به همراه داشته باشند و توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر خود داری شود.

وی در ادامه بیان کرد: طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی انتظار می‌رود و آب‌های جنوبی کشور امورز مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: تهران امروز غبار محلی دارد و بارش پراکنده و خفیفی نیز خواهد داشت. همچنین بیشینه دما امروز به ۱۱ درجه می‌رسد و کمینه دما به ۵ درجه بالای صفر رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه