پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24999
منتشر شده در سه شنبه, 21 آذر 1402 15:00
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آغاز بارندگی، وزش باد و رعد و برق در شمال غرب و غرب کشور، همچنین سواحل غربی دریای خزر طی امروز از صدور هشدار نارنجی برای نیمه غربی کشور روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در شمال غرب و غرب کشور، همچنین سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی افزود: گسترش باد روز چهارشنبه نیمه غربی کشور را در بر می گیرد و روز پنج شنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود. روز جمعه نیز بارش ها به شرق و شمال شرق کشور معطوف می شود و طی این مدت بارش ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها برای فردا هشدار سطح نارنجی برای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه جنوبی لرستان و نیمه شرقی خوزستان، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، جنوب استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل صادر شده است.

وی افزود: برای فردا در ارتفاعات، مه گرفتی، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن و کاهش دما برای استان های نام برده پیش بینی شده است. لذا فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری باید نسبت به کنترل دمای محیط فعالیت خود اقدام کنند. همچنین امکان طغیان رودخانه ها، آبگرفتی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست و توصیه می شود از فعالیت های کوهنوردی اجتناب شود.

رفیعی با بیان اینکه از بعد از ظهر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه در نیمه شرقی و جنوب شرق وزش باد شدید را شاهد هستیم، گفت: طی سه روز آینده آب های دریای خزر مواج می‌شود و از روز چهارشنبه تا شنبه آب های خلیج فارس و غرب دریای عمان متلاطم خواهد بود که باید فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه ابری خواهد بود، بیشینه دما به ۱۴ درجه می‌رسد و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه