يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24990
منتشر شده در یکشنبه, 19 آذر 1402 17:00
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست صمیمی با دانشجویان گفت: دانشجو در پویایی هر جامعه بسیار اثرگذار است و در همین راستا دانشجو معلم می‌تواند موتور محرکه ایران قوی باشد؛ فیلسوفان یونانی جامعه را به سه بخش تقسیم‌بندی کردند و رأس آن را دانشمندان دانستند؛ اگر جامعه را همانند بدن یک انسان در نظر...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به مناسبت روز دانشجو در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان حاضر شد و در قالب نشستی صمیمی با دانشجویان به گفت‌وگو پرداخت.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در این نشست اظهار داشت: دانشجو معلمان راه و روش پیامبران الهی را انتخاب کرده‌اند و همکار خدای سبحان شده‌اند و از این بابت به آن‌ها تبریک می‌گویم.

وی افزود: دانشجو در پویایی هر جامعه بسیار اثرگذار است و در همین راستا دانشجو معلم می‌تواند موتور محرکه ایران قوی باشد؛ فیلسوفان یونانی جامعه را به سه بخش تقسیم‌بندی کردند و رأس آن را دانشمندان دانستند؛ اگر جامعه را همانند بدن یک انسان در نظر بگیریم اندیشمندان در نقش سر و مغز متفکر آن هستند و دانشجویان در این جرگه قرار دارند.

ابراهیمی اذعان داشت: دشمنان برای اضمحلال جامعه بر روی دانشجویان تمرکز می‌کند چرا که اگر سر و راس جامعه‌ای نابود شود آن جامعه به انحطاط کشیده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اذعان داشت: دانشجو ویژگی‌هایی دارد نظیر اینکه عدالت محوری سرلوحه کار اوست، انقلابی‌گری و مطالبه‌گری در راس اهداف وی است و به همین دلیل در تاریخ معاصر هم پیش از انقلاب و هم پس از انقلاب اسلامی پر فروغ درخشیده‌اند.

وی بیان داشت: دانشجو باید در عرصه فرهنگی عنصری پویا و اثرگذار باشد و در جریان امور جاری کشور باشد و در این حوزه نقشی پر رنگ ایفا کند؛ دانشجو باید مراقب باشد که دشمنان و بیگانگان روز ارزشمند دانشجو را به دلیل مجاهدت دانشجویان نام‌گذاری شده، به‌عنوان نقطه مقابل کشور مطرح نکنند.

ابراهیمی اذعان داشت: زمانی که امور تربیتی تعطیل شد و دانش‌آموزان بدون سواد رسانه و نظارت در فضای مجازی حاضر شدند آثار زیان‌باری را به دنبال دارد و مقدار قابل‌توجهی از آسیب‌های اجتماعی که با آنها روبه‌رو هستیم حاصل همین اتفاق بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: به‌صورت میانگین بیش از ۲.۵ کلاس درس روزانه در استان اصفهان افتتاح می‌شود که بیشتر از میانگین کشوری است و این اتفاق نقش پررنگی در بهبود فضای آموزشی استان اصفهان داشته است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه