سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24988
منتشر شده در یکشنبه, 19 آذر 1402 14:58
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به اقدامات و برنامه های دفتر طب ایرانی در حوزه گردشگری و طب ایرانی گفت: با اجرای این اقدامات می‌توان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طب های سنتی و‌مکمل تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی گفت: طب ایرانی یک مکتب جامع و کامل است که به تمامی ابعاد سلامت انسان توجه دارد و اساس این مکتب بر پایه پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقاء سلامت افراد و در مرحله آخر درمان است و در حوزه های مختلف گردشگری حرف برای گفتن دارد .

دکتر حسینی یکتا تصریح کرد: ایران علاوه بر داشتن یک مکتب طب سنتی غنی و‌ ریشه دار ، دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهانی و بیش از ۲۰۰۰ گیاه دارویی است. این شرایط فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، توجه به بهره مندی از طب های سنتی و‌ مکمل در جهان افزایش یافته است و سهم‌ قابل توجهی از گردشگری سلامت را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق این مهم، اقدامات و برنامه‌های مختلفی در پیش رو داریم که می‌توان به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی در ایران، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی، و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی اشاره کرد.‌

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل در پایان گفت: با اجرای این اقدامات و برنامه‌ها، می‌توان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طب خای سنتی و‌مکمل تبدیل شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه