يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24985
منتشر شده در یکشنبه, 19 آذر 1402 12:59
تعداد دیدگاه: 0
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیچ تدبیر و اقدام کوتاه مدتی برای وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان صورت نگرفته است، گفت: آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر از کرونا نیست و همه مسئولان باید به میدان بیایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا فلاح با بیان اینکه این روزها آلودگی هوا را در شهر اصفهان شاهد هستیم، اظهار کرد: وزرا، معاونان آن‌ها و مسئولان استانی گفتاردرمانی را باید کنار بگذارند. اگر قرار است کاری انجام شود باید کاربردی و عملیاتی باشد.

وی با بیان اینکه مردم نیز متوجه هستند که صحبت‌های مطرح شده رفع تکلیف و تبلیغاتی است، گفت: اکنون وقت آن است که از مسئولان استان هم جوار که از جاری شدن آب در زاینده رود دریغ کردند دعوت کنیم در این هوای آلوده به اصفهان بیایند و حتی بازدیدی از نیروگاه شهید منتظری داشته باشند که خدمات برق رسانی به استان‌های هم جوار دارند.

عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هیچ تدبیر و اقدام کوتاه مدتی برای وضعیت آلودگی هوای شهر اصفهان صورت نگرفته است، گفت: آلودگی را مانند کرونا می‌توان مهار کرد. آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر از کرونا نیست و همه مسئولان باید به میدان بیایند.

وی با بیان این سئوال که معاونت حمل و نقل و ترافیک چه اقدامات عملیاتی برای کاهش آلودگی هوا انجام داد، گفت: طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای از اقداماتی است که در قانون درآمد پایدار مطرح شده است اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

فلاح با بیان اینکه دادستان استان هم به میدان بیاید، گفت: دادستان اصفهان امروز کجاست؟ یکی از وظایف اصلی او ستاندن داد مردم است و باید از قاتلان مردم اصفهان به واسطه آلودگی هوا شکایت کرد.

وی تصریح کرد: با صنایعی که شنیده‌ام مازوت سوزی را شروع کرده باید برخورد صورت گیرد و در این حوزه باید از راه قانونی شکایت صورت گیرد

نوشتن دیدگاه