يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24980
منتشر شده در شنبه, 18 آذر 1402 16:57
تعداد دیدگاه: 0
رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش:

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیقی در خصوص تصمیم‌سازی جهت ارتقای عملکرد مدیریتی استان انجام داده‌ایم تا طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای استان را پایش کنیم و نتایج آن را جهت اصلاح یا اخذ تصمیمات بهتر در اختیار مدیران استان اصفهان قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا نظریان، رئیس گروه تحقیق و پژوهش این اداره کل ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: گروه تحقیق و پژوهش استان اصفهان با سه مأموریت مهم تحت عناوین شناسایی مسائل و مشکلات حال و آینده آموزش و پرورش استان، تصمیم‌سازی جهت ارتقای عملکرد مدیریتی و توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش، در آموزش و پرورش مواجه است.

وی با اشاره به مشکلات حال و آینده آموزش و پرورش ادامه داد: شناسایی مسائل و مشکلات حال و آینده آموزش و پرورش استان اصفهان با تکیه‌ بر نیازسنجی مبتنی بر مسئله، انجام درست پژوهش و کاربست یافته‌های پژوهش برنامه‌ریزی‌شده است.

نظریان افزود: در تصمیم‌سازی جهت ارتقای عملکرد مدیریتی استان برنامه‌ ریزی کرده‌ایم تا طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرای استان را پایش کنیم و نتایج آن را جهت اصلاح یا اخذ تصمیمات بهتر در اختیار مدیران استان اصفهان قرار دهیم.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نهادینه‌کردن امر پژوهش در مدارس را به‌مثابه یک امر تربیتی عنوان و اضافه کرد: رویکرد حال حاضر این است که توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و پژوهش‌محوری را در سطوح مختلف مدیریتی از خرد تا کلان استان به‌ویژه در مدارس حاکم کنیم تا معلمان استان برنامه درسی خود را مبتنی بر پژوهش تنظیم کند که این امر بروز خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌گامان ایران قوی، مدرسه قوی است، ابراز داشت: در سند تحول بنیادین زیر نظام پژوهش و ارزشیابی است که بر اساس آن فعالیت‌های پژوهشی سطح استان برنامه‌ریزی می‌شود.

نظریان افزود: آزمون تیمز ۲۰۲۳ از جمله برنامه‌هایی است که ذیل زیر نظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول در ۲۰ منطقه و ناحیه استان برگزار شد که در آن روش‌های تدریس و میزان یادگیری دانش‌آموزان در دروس ریاضی و علوم پایه‌های چهارم و هشتم رصد شدند.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: کارگاه‌ها و وبینارهای تخصصی با موضوع تحقیق و پژوهش و با رویکرد سند تحول و در سطوح مختلف، منطقه‌ای، استانی و کشوری در استان اصفهان برگزار شد که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای تحقیقات آموزش و پرورش یکی از ارکان تصمیم‌سازی‌های استان است و در عرصه پژوهش سرمایه‌گذاری می‌کند که در آن تعاملات بسیار خوبی با مراکز آموزش عالی و اعضای هیئت‌علمی آنها نظیر دانشگاه اصفهان شکل گرفت و اساتید مجرب استان در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی همکاری بسیار مطلوبی را با استان اصفهان شکل داده‌اند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه