يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24957
منتشر شده در سه شنبه, 14 آذر 1402 16:56
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال برای اولین‌بار طرح شهید طوقانی را جهت ورزش دانش‌آموزان اجرا کردیم تا فرهنگ ورزش زورخانه‌ای را در مدارس نهادینه شود تا آیین ویژه ورزش زورخانه‌ای را که در فرهنگ و آیین ایران اسلامی ریشه دارد در استان احیا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار داشت: کلان‌شهرهای کشور به‌خصوص اصفهان چندهفته‌ای است که درگیر آلودگی هوا هستند که فرایند تعلیم و تربیت را تغییر داده است و امیدواریم که آلودگی هوا مرتفع شود تا هیچ زمانی مدارس تعطیل و یا غیرحضوری نشوند.

وی ادامه داد: فعالیت معلمان در شرایط غیرحضوری سخت‌تر می‌شود و باید توجه داشت که بعد تربیتی دانش‌آموزان در آموزش حضوری محقق می‌شود، بااین‌حال باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم و سلامت دانش‌آموزان از جمله این اولویت‌ها است که برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای مؤثری تحقق حیات طیبه ارتباط معنادار و فرایندی خانواده و مدرسه است، بیان داشت: از نظر سند تحول بنیادین که اصلی‌ترین راهکار آموزشی و پرورشی برای آموزش و پرورش است، تربیت یک فرایند تعاملی، تدریجی، یکپارچه و مبتنی بر نظام معیار اسلامی است که برای هدایت جامعه جهت تحقق آگاهانه و اختیاری مراتبی از حیات طیبه به‌عنوان هدف آموزش و پرورش تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: ارتباط معناداری میان خانواده‌ها و آموزش و پرورش نظیر برگزاری آموزش خانواده، اتاق‌های گفت و گو با والدین برنامه‌ریزی‌شده و موردتوجه است.

وی گفت: امسال برای اولین‌بار طرح شهید طوقانی را جهت ورزش دانش‌آموزان اجرا کردیم تا فرهنگ ورزش زورخانه‌ای را در مدارس نهادینه شود تا آیین ویژه ورزش زورخانه‌ای را که در فرهنگ و آیین ایران اسلامی ریشه دارد در استان احیا کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه، یکی از ابزار مهم تربیتی بازی است و اگر نظام‌مند باشد از ابزارهای مهم فرهنگی است، تصریح کرد: طرح دیگری که برای ورزش دانش‌آموزان در حال اجرا داریم طرح صددرصد است که طی آن دانش‌آموزان در زنگ استراحت متناسب با فضا و امکانات فعالیت ورزشی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: باتوجه‌ به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر کاشت یک میلیارد نهال در کشور و ایجاد فضای بانشاط و مبتنی بر محیط‌زیست، مدارس استان اصفهان در حال بررسی هستند تا فضاهایی که امکان استفاده دارند به کشت نهال تخصیص داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز کتابخانه‌های مدارس از دیگر طرح‌های ویژه ایست که با همکاری نهادهای دیگر در حال انجام است تا افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان را به دنبال داشته باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه