پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24724
منتشر شده در سه شنبه, 25 مهر 1402 15:10
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است و مناطق ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما را تجریه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی و آب و هوای امروز را توضیح داد و گفت: امروز در نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر و مناطقی از نوار شرقی کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است و مناطق ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما را تجریه می‌کنند.

وی افزود: فردا در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه دارد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روز پنجشنبه در مناطقی از دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور، شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد و احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

وی افزود: روز جمعه گستره بارش‌ها همه مناطق سواحلی کشور را در بر می‌گیرد و مناطقی از جنوب غرب و جنوب شرق کشور نیز بارش خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر شدت می‌یابد، گفت: هشدار نارنجی هواشناسی هم برای این مناطق صادر شده است که در استان‌های گیلان، غرب مازندران و استان گلستان سبب اختلال در سفرهای بین شهری می‌شود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر را به دنبال دارد.

به گفته رفیعی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر در این شرایط توصیه شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی پایتخت را توضیح داد و گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و افزایش باد دارد.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید می‌شود و احتمال گردوخاک وجود دارد.

رفیعی بیان کرد: بیشینه دمای امروز تهران به ۲۳ درجه خواهد رسید و کمینه دمای نیز با ۳ درجه کاهش نسبت به دیروز به ۱۴ درجه رسید./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه