جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24716
منتشر شده در یکشنبه, 23 مهر 1402 17:11
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: در خردادماه سال ۱۴۰۳، ۱۰۲۴۲۱ دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم استان در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد که سهم پایه دهم ۳۳۴۸۵ نفر، پایه یازدهم ۳۴۷۹۰ نفر و پایه دوازدهم ۳۴۱۴۶ نفر خواهد بود که در مجموع بیش از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی در خردادماه در امتحان...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نخستین جلسه ستاد آزمون‌های ادراه‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور مدیرکل و سایر اعضا تشکیل شد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: نیاز است جلسات به‌صورت مستمر تا پایان فرایند آزمون‌ها ادامه یابد.

وی افزود: ۵۲۷۶۸ هزار دانش‌آموز در نوبت خردادماه سال جاری در امتحانات نهایی با ۴۳۶۳۹۸ نفر درس در ۲۶ حوزه تصحیح و ۲۸۶ حوزه اجرا در فرایند آزمون حضور داشتند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در کنکور سال آینده، میزان سهم تأثیر معدل به‌صورت قطعی در پایه دوازدهم، ۵۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در خردادماه سال ۱۴۰۳، ۱۰۲۴۲۱ دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم استان در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد که سهم پایه دهم ۳۳۴۸۵ نفر، پایه یازدهم ۳۴۷۹۰ نفر و پایه دوازدهم ۳۴۱۴۶ نفر خواهد بود که در مجموع بیش از ۱۰۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی در خردادماه در امتحان نهایی شرکت خواهند کرد، البته به این میزان باید افرادی که قصد ترمیم معدل دارند را نیز اضافه کرد.

وی گفت: در حوزه سنجش آموزش و پرورش، جایگاه مطلوبی داریم و باید در نظر داشت که خروجی آموزش و پرورش امتحانات نهایی است و آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که کمیته کیفیت‌ بخشی آموزش در همه نواحی و مناطق برای ارتقای حوزه آموزش و پرورش تشکیل شود.

ابراهیمی افزود: تجزیه‌ وتحلیل آماری گذشته برای ایجاد یک خروجی مطلوب در زمان حال ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در راستای ارتقای کیفی مدارس از هیچ‌چیزی مضایقه نخواهیم کرد و هیچ دانش‌آموزی نباید از مزیت آموزش عقب بماند.

وی تصریح کرد: تجهیزات موردنیاز برای برگزاری مطلوب حوزه‌های آزمون در خردادماه باید تأمین شود و دوره توانمندسازی ویژه دبیران آزمون‌های نهایی باید برگزار شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه