پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24710
منتشر شده در یکشنبه, 23 مهر 1402 10:40
تعداد دیدگاه: 0
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر پیگیری مطالبات پرستاران، گفت: گفتمان پرستاری باید به سمت مردم تغییر مسیر دهد و مردم محوری در اصل این گفتمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس عبادی در حاشیه حضور در میز ارتباطات مردمی سلامت استان فارس در جلسه هم اندیشی با مدیران پرستاری و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای هیات مدیره های نظام پرستاری و منتخبان هیات مدیره نظام پرستاری بر همنوایی و همگرایی جامعه پرستاری تاکید کرد و گفت: از بین بهتربن مخلوقات خداوند در لباس مقدس پرستاری قرار گرفته ایم که این فرصتی ارزشمند است و باید مغتنم بدانیم چرا که بر اجر و پاداش آن هیچ قیمتی نمی توان گذاشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تبریک به منتخبان هیات مدیره های نظام پرستاری شیراز، گفت: موجب خوشحالی است که بیشتر منتخبان از بین جوانان خوش فکر هستند و از آنها می خواهیم با حفظ حرمت و احترام به گذشتگان و پیشکسوتان پرستاری که برای ارتقای حرفه پرستاری تلاش های فراوانی داشته اند، بر تغییر گفتمان پرستاری از صرف مطالبات صنفی به گفتمان مردم محوری تلاش کنند.

وی افرود: آسیب ها و مشکلات پرستاری پیش از آنکه متوجه پرستاران باشد بر کیفیت خدمات مراقبتی و در نهایت سلامت مردم تاثیر گذار است.

عبادی راه توسعه پرستاری را رضایت و حمایت مردم از آن دانست و گفت: تحقق عدالت در سلامت با دسترسی آسان مردم به خدمات با کیفیت و ایمن میسر می شود که پرستاران در این خصوص نقش اصلی را دارند.

عبادی، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با همت این دولت و با حمایت کریمانه رهبری و همکاری مجلس شورای اسلامی موجب هویت و استقلال حرفه ای شد و یکی از مهمترین ویژگیهای آن اصلاح فرهنگ سازمانی مدیریت نیروی انسانی است. اگرچه در ابتدای راه هستیم و مشکلات و نقدهایی به نحوه اجرا وجود دارد اما با دریافت نظرات و بازخوردهایی که از دانشگاه ها دریافت و کارشناسی می شود به تکامل خواهد رسید.

در این نشست مدیر پرستاری و رییس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز عملکرد و چالش های پرستاری را تشریح کردند و همچنین حاضران نیز خواسته ها، نظرات و پیشنهاد های خود را در حضور معاون پرستاری مطرح کردند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه