پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24702
منتشر شده در پنج شنبه, 20 مهر 1402 13:17
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در ۲۰ استان، به کاهش محسوس دما در سراسر کشور اشاره کرد و برای تهران وزش باد همراه با بارش پراکنده و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه گفت: امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی روی کشورمان برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی‌ کردستان‌، کرمانشاه،همدان ایلام، مرکزی، لرستان و اصفهان بارندگی رخ می دهد.

نقشینه افزود: این بارش ها همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است و احتمال تگرگ وجود دارد و همچنین روی ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می دهد.

به گفته نقشینه فردا در مناطق سواحل دریای خزر و مرکز و دامنه های البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور دمای هوا کاسته می‌شود و وزش باد شدید در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، شمال و شمال شرق همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: دریای خزر تا اواخر وقت امروز مواج و متلاطم است.

نقشینه اظهار کرد: امروز تهران گاهی رگبار،رعد و برق، کاهش محسوس دما، باد و گرد و خاک را تجربه می‌کند و روی ارتفاعات تهران بارش برف احتمال می رود.

بیشینه دمای تهران امروز ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و فردا ۱۹ درجه و کمینه دما امروز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه