شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24527
منتشر شده در سه شنبه, 14 شهریور 1402 14:35
تعداد دیدگاه: 0
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 5 اصفهان مطرح کرد؛

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان گفت: فرونشست چالش جدی آموزش و پرورش این ناحیه برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز،  ناصر نقائی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان اظهار داشت: آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان حدود ۵۵۰ مرکز آموزشی فعال را در خود جای‌داده است که این مراکز شامل مدارس دولتی، غیردولتی و پیش‌دبستانی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت ۹۵ هزارنفری دانش‌آموزی در این ناحیه ادامه داد: تعداد فرهنگیان شاغل در ناحیه ۴ هزار معلم است.

نقائی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در طول تابستان افزود: ناحیه ۵ اصفهان میزبان مسابقات استانی علوم آزمایشگاهی با حضور دانش‌آموزان نواحی و مناطق استان بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان عنوان کرد: فرونشست چالش جدی آموزش و پرورش این ناحیه برای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز است.

وی یادآور شد: هم‌زمان با ایام ماه محرم حدود ۳۰ فضای آموزشی به محلی برای برگزاری مراسم سوگواری ماه‌های محرم و صفر اختصاص داده شد و برپایی باشکوه مراسم احلی من العسل در محل اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ با استقبال باشکوه دانش‌آموزان داشتیم.

نقائی ابراز داشت: در طرح شهید عجمیان ۴۰ مدرسه در سطح این ناحیه مدنظر ما بوده است، تا با امکانات موجود اقدامی انجام دهیم که شرایط مدرسه برای حضور دانش‌آموزان فراهم شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان با تأکید بر لزوم برقراری عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، گفت: بودجه ناحیه ۵ در خصوص نوسازی مدارس بسیار محدود بوده است و باتوجه‌به اینکه بیش از ۴۰ مدرسه نیاز به بازسازی در این منطقه دارد باید به‌صورت جهادی وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: در مسابقات فرهنگی هنری امید فردا ناحیه ۵ موفق به کسب ۱۰۶ رتبه برتر استانی شد و در جشنواره نوجوان خوارزمی دانش‌آموزان ناحیه صاحب ۱۰ رتبه برتر استانی و ۲ رتبه برتر کشوری شدند.

نقائی اضافه کرد: در جشنواره نوجوان سالم ۲ رتبه برتر کشوری و ۱۹ رتبه برتر استانی توسط دانش‌آموزان و ۷ رتبه برتر استانی توسط همکاران فرهنگی کسب شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان افزود: در جشنواره سفیران سلامت ناحیه ۵ خوش درخشید و صاحب ۱۳ رتبه برتر استانی و یک رتبه برتر کشوری شد؛ همچنین در طرح یاریگران زندگی نیز ۸ رتبه برتر استانی به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره علمی - پژوهشی ۲۶ رتبه برتر کشوری توسط ناحیه کسب گردید و در جشنواره ابتکارات و نوآوری ۷ دانش‌آموز صاحب رتبه برتر استانی شدند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه