پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24502
منتشر شده در یکشنبه, 12 شهریور 1402 11:19
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات برخی مناطق جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه پرداخت و گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی در مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات جنوبی کرمان، جنوب سیستان وبلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا ارتفاعات البرز مرکزی، غرب گیلان و شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان هم این شرایط را دارند ولی از روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود اما در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال شرق هرمزگان رگبارهای پراکنده را شاهد خواهیم بود.

رفیعی افزود: امروز و فردا در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های یزد و اصفهان هم طی ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: پدیده وزش باد شدید از امروز تا روز چهارشنبه به عبارتی طی پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و مناطقی از مرکز کشور رخ می‌دهد که این وزش باد شدید گاهی موجب گردوخاک به ویژه در منطقه زابل می‌شود و کاهش کیفیت هوا را هم در پی دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های شرقی دریای عمان طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد شد.

رفیعی گفت: از نظر شرایط دمایی تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش دما به ویژه در خوزستان، ایلام و نوار مرزی استان کرمانشاه خواهیم بود و حدودا ۳ تا ۴ درجه افزایش دما رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد دانست و گفت: در ارتفاعات هم بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: بیشینه دمای پایتخت ۳۶ درجه و کمینه دما هم ۲۶ درجه بالای صفر می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه