پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24487
منتشر شده در پنج شنبه, 09 شهریور 1402 10:12
تعداد دیدگاه: 0
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها و وزش باد و گردوخاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۹ شهریور ماه پرداخت و گفت: امروز بارش‌ها به شکل پراکنده در مناطقی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: برای روز جمعه تا روز دوشنبه در ارتفاعات مازندران و البرز مرکزی همین شرایط انتظار می‌رود و مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان برای پنج روز آینده رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق را دارد.

به گفته رفیعی پدیده دیگر وزش باد شدید است که طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و زابل رخ می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: جنوب شرق سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور و روزهای یکشنبه و دوشنبه شرق جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید دارد که گاهی سبب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از اواخر وقت امروز تا روز شنبه آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی آسمان امروز تهران را قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت در برخی ساعات وزش باد خواهد داشت و به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده را تجربه می‌کند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دما بین ۳۴ و ۲۲ درجه بالای صفر متغیر است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه