پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24465
منتشر شده در یکشنبه, 05 شهریور 1402 15:13
تعداد دیدگاه: 0

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید موقتی طی سه روز آتی که در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک می‌شود، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه موجب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک در نقاط مستعد خواهد شد.

این سامانه روز دوشنبه جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و شمال آذربایجان غربی و روز سه‌شنبه آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

روز چهارشنبه نیز آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و تهران و البرز با این شرایط جوی همراه خواهند شد.

بارش‌ها مخاطراتی از جمله احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را به دنبال دارد.

وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر مخاطرات جوی است که به دنبال این سامانه رخ می‌دهد.

سازمان هواشناسی به عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه