پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24407
منتشر شده در چهارشنبه, 25 مرداد 1402 15:45
تعداد دیدگاه: 0
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و احتمال توفان گردوخاک در چهار استان کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه تداوم گرادیان فشاری که از روز گذشته در کرمان و خراسان رضوی فعال شده است، روز چهارشنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی را در بر می‌گیرد و موجب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در نواحی مستعد می‌شود.

روز پنج‌شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی و روز جمعه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی درگیر این سامانه می‌شوند.

شنبه هفته آینده نیز شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی با باد و گردوخاک همراه می‌شوند.

اثر مخاطره این سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک پیش‌بینی شده که موجب کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال نیز دراین شرایط جوی وجود دارد.

افراد سالمند و یا دارای بیماری‌ها تنفسی و قلبی باید از رفت وآمد های غیر ضروری اجتناب کنند.

پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی نیز توصیه شده است.

احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی ازدیگر الزاماتی است که رعایت آن در این شرایط جوی ضروری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه