جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24388
منتشر شده در چهارشنبه, 18 مرداد 1402 14:56
تعداد دیدگاه: 0
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گردهمایی روسای نواحی و مناطق استان اصفهان گفت: از اقدامات و اهداف آموزش و پرورش استان قاطعانه حمایت میکنیم؛ آموزش و پرورش در دو سال گذشته نقش بسیار ارزنده ای را ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا جان‌نثاری معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در گردهمایی مدیران و روسای نواحی و مناطق استان اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار داشت: در میان جلسات اجرایی استان، جلسات آموزش و پرورش یکی از اصولی ترین و زیربنایی ترین جلسات استان است.

وی ادامه داد: با توجه به دستگاه آموزش و پرورش و با در نظرگرفتن تعداد معلمان و کارکنان و همچنین میزان مخاطب عظیم دانش آموزی, هدف آن است تا دانش آموز تراز انقلاب تربیت شوند.

جان‌نثاری تاکید کرد: فردی که تعلیم و تربیت ببیند باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: یکی از مختصات دانش آموز تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، مومن و انقلابی بودن، به عنوان کارآمدترین و مهمترین معیار است.

وی متذکر شد: مومن بودن تعاریف خاصی دارد و مومنی که انقلابی باشد مورد نظر بوده و مومن سکولار منظور نظر نیست.

جان‌نثاری افزود: نکته دیگر این است که به وطنش و کشورش علاقه داشته باشد، هویت ایرانی خود را دوست داشته و به آن پایبند باشد و افتخار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، یادآور شد: نظر سنجی های اخیر در حوزه های اجتماعی نشان میدهد که علاقه مندی به کشور و هویت ایرانی بسیار بالا است در حالی که رسانه های بیگانه موضوع را به نحوی دیگر بیان میکنند.

وی گفت: شاخصه دیگر این است که فرد تراز انقلاب به دنبال علم آموزی باشد و مدارج علمی را طی کند و پس از آن اثرگذار باشد و به دنبال موفقیت های برای خود و کشور باشد.

جان‌نثاری تصریح کرد: فردی که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد همان دانش آموز، تراز انقلاب است و باید بررسی کرد خروجی برنامه های اجرایی تا چه اندازه موجب نزدیک شدن دانش آموزان به این معیار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان داشت: برای داشتن دانش آموزان تراز انقلاب الزامات دیگری نظیر داشتن معلمان انقلابی مورد انتظار است و به همین دلیل تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر تعلیم و تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان است، نمی‌توانیم آموزش و پرورشی پویا انتظار داشته‌ باشیم اما معلم تراز انقلاب نیز نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: محتوای صحیح برای تدریس، آموزش و تربیت مورد نیاز است و باید متناسب زمان و به روز باشد و این در کنار معلم و تدریس مطلوب به شکل مورد انتظار اهداف تعلیم و تربیت را محقق می‌کند.

جان‌نثاری تصریح کرد: تامین محیط آموزشی خوب و فراهم کردن زیرساخت ها مورد توجه است، چنانچه مسئولین آموزش و پرورش و به ویژه شورای آموزش و پرورش استان توجه خاصی به این موضوع داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برای عبور از مسیر درست تعلیم و تربیت همراهی اولیا و خانواده های دانش آموزان نیاز است و مدیریت و همراهی آنها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت بسیار اثرگذار است.

وی تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از بهترین ادارات کل کشور است و اهداف مورد نظر را با دقت و ظرافت خاصی اجرا و با برنامه ریزی عمل کرده است.

جان نثاری متذکر شد: از اقدامات و اهداف آموزش و پرورش استان قاطعانه حمایت میکنیم؛ آموزش و پرورش در دو سال گذشته نقش بسیار ارزنده ای را ایفا کرده است و عده ای در خصوص اقدامات تربیتی آموزش و پرورش استان اصفهان بی مهری کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان داشت: باید به پیش‌دبستانی و دبستان توجه ویژه ای شود تا خروجی تعلیم و تربیت تراز انقلاب را در سالهای آتی مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: نمونه ای از چالش هایی که آموزش و پرورش استان اصفهان موفق به برطرف کردن آنها شد حمایت از دانشگاه فرهنگیان و حل مشکل خوابگاه مورد نیاز دانشجویان بوده است، آمار های استقبال از اردوهای راهیان پیشرفت و طرح های مختلف دیگر نشان از فعالیت های گسترده‌ای است که در آموزش و پرورش استان در حال انجام است.

جان‌نثاری خاطر نشان کرد: در مسیر تحول و اجرای سند تحول با جدیت باید حرکت کرد و برنامه‌های تربیتی مطابق گذشته با ظرافت و دقت انجام شوند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا مدارس امسال با نشاط و شادابی کار خود را آغاز کنند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه