دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24306
منتشر شده در چهارشنبه, 28 تیر 1402 18:27
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جوان و نوجوان دهه هشتادی و دهه نودی ما از نسل‌های قبل مستعدتر است و توجه به آنها موجب تحقق رشد و تعالی مورد انتظار در کشور است که در نهایت به تمدن‌سازی موردنظر منتج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در همایش اختتامیه اولین مدرسه تابستانه شهر پایدار اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بخواهد به بالندگی، توسعه و تمدن ایرانی - اسلامی دست یابد، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد و در این حوزه، مهم‌ترین عنصر پیشران نیروی انسانی است.

وی افزود: مدارس استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان مستعدی که در دیگر مدارس تحصیل می‌کنند از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند که اگر جامعه به آن‌ها توجه شود می‌توانند پیشرفت کنند و تمدن‌ساز شوند.

ابراهیمی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی بانشاط، مستعد و کارآمد بیان داشت: گاه یک نیروی انسانی می‌تواند پیشرفت ایجاد کند و دیگران را ساماندهی کرده و در مسیر هدف قرار دهد اما اولین گام شناخت و پرورش استعدادهای نیروهای انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هدف از برگزاری رویدادهایی مانند مدرسه تابستانه شهر پایدار را شناسایی نیروهای انسانی مدرن دانست و اذعان داشت: در این رویداد، از خلاقیت، ایده‌ها و توانمندی شما در راستای برنامه‌ریزی شهری استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموعه شورای شهر گروه فرهیخته‌ای از شهروندان جمع شده‌اند و بر پرورش نیروی انسانی کارآمد اهتمام دارند و فرصت استفاده از ظرفیت نیروهای مستعد را مغتنم می‌شمارند.

ابراهیمی بیان کرد: افلاطون اعتقاد دارد اگر شهری را فلاسفه اداره کنند، آن شهر تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد و به‌نوعی مصداق این حرف، اداره شهر توسط افراد مستعد است که دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رویداد نمونه‌ای از آن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در کنار این رویداد، کارویژه‌ای تشکیل شد تا دانش‌آموزان مستعد مدارس عادی نیز بتوانند از برنامه‌های ترتیب داده شده توسط اداره استعدادهای درخشان استفاده کنند.

وی عنوان داشت: جوان و نوجوان دهه هشتادی و دهه نودی ما از نسل‌های قبل مستعدتر است و توجه به آنها موجب تحقق رشد و تعالی مورد انتظار در کشور است که در نهایت به تمدن‌سازی موردنظر منتج خواهد شد.

ابراهیمی با تأکید بر لزوم تلاش در مسائل علمی ابراز داشت: توجه به علم، یک وجه از وجوه انسانی است و انسان کامل وجوه متعددی دارد که یکی از آن‌ها اخلاق نیکو و دیگری نشاط و شادابی است و باید به آن توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به ورزش یکی از راه‌های افزایش نشاط و شادابی است و بر سلامت جامعه اثر دارد و به همین جهت دانش‌آموزان باید آن را در کانون توجه خود قرار دهند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه