شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24227
منتشر شده در دوشنبه, 12 تیر 1402 15:13
تعداد دیدگاه: 0
معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان:

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با تاکید بر این که مدیران به همه رسانه های داخلی با هر تفکری که دارند اعتماد دارند، گفت: نباید با یکسری اقدامات سطحی میدان رسانه را تضعیف کنیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا جان نثاری صبح امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان اظهارکرد: درموضوع بنرهایی که در سطح شهر با محتوای سواد رسانه منتشر شد، شکی به نیت مدیران شهری نیست که نیت آن ها خیر بود، اما شیوه کار به نوعی بود که احساس ناراحتی به اصحاب رسانه دست داد.

وی تصریح کرد: مدیران شهرداری اصفهان مدعی هستند که می خواستند نسبت به رسانه در ذهن شهروندان حساسیت ایجاد کنند که البته اگر روششان درست بود، نباید برافروختگی و ناراحتی بین اهالی رسانه ایجاد می شد که همین موضوع نشان می دهد خیلی پخته عمل نشده است.

جان نثاری با اشاره به این که رسانه یک حوزه تخصصی است، بیان کرد: اگر هر نهاد یا سازمانی بخواهد به موضوع رسانه ورود کند، از افراد فعال در این حوزه مشورت بگیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان افزود: امروز جنگ رسانه یک جنگ تمام عیار است و این جنگ تابع سیاست های کلی نظام بوده و رسانه نیز بر همین اساس برنامه ریزی می کند.

وی گفت: در جمهوری اسلامی اصل بر اعتماد بر رسانه داخلی است و اگر در این مسیر حاشیه ای ایجاد کنیم، خودمان با دست خودمان جامعه را به سمت بی اعتمادی سوق می دهیم و کاری می کنیم که مخاطبان رسانه های معاند بشتر شوند، لذا هر کس می خواهد در زمینه رسانه حرفی بزند، مطلبی بنویسد، بنری چاپ کند باید کاملا مراقب باشد تا نتیجه صحبت آن بی اعتمادی به رسانه نباشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: حواسمان باشد که در حوزه رسانه جای "اشدا علی الکفار" با "رحما بینهم " عوض نشود.

جان نثاری اظهار کرد: رسانه های ما اغلب رسانه های خوبی هستند و نظرات متفاوتی دارند که باید این تفاوت وجود داشته باشد، اگر قرار بود رسانه ها فقط یک حرف را بزنند ، دلیلی به تعداد زیاد رسانه نبود، ولی رسانه ها باید بدانند که مبانی و اصول انقلاب اسلامی همیشه ثابت است و کسی قرار نیست از این مبانی عدول کند.

وی تاکید کرد: شورای اطلاع رسانی استان با تمام توان پشتیبان رسانه های استان با نگرش های متفاوت است و نباید کاری کنیم که برخی از این افراد فعال در رسانه نگران و ناراحت باشند و وقت خودشان را صرف این نگرانی ها کنند.

بنا بر این گزارش، طی هفته های اخیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان بخشی از تبلیغات شهری را به موضوع سواد رسانه اختصاص داد که محتوای آن باعث دلخوری اهالی رسانه استان اصفهان شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه