پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24043
منتشر شده در چهارشنبه, 03 خرداد 1402 13:06
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد:

معاون آموزش متوسطه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تاسيس هنرستان های فنی و حرفه ای در مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، با حضور محمدمهدی کاظمی تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضاء شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه به ‌منظور تربیت نیروی کار حرفه‌ای، ارتقای مهارت نیروی انسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح ملی و بهبود مستمر فضای کسب ‌وکار همسو با توسعه و گسترش و اعتبارسنجی به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با توجه به راهکار ۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

کاظمی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی تاسيس خواهد شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه افزود: تربيت نیروی انسانی ماهر از موضوع‎هاي مهم دنیا است و خلاء نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آموزش و پرورش با هدف کم‌کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای را به منظور کاربردی‌تر شدن در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی هنرستان‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز صنعت پتروشیمی بتوانیم از فرصت ایجاد شده برای آموزش نیروی انسانی بهره ببریم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح كرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات تاسيس شد که گامی بلند در راستای آموزش در محیط کار و تامین نیروی انسانی ماهر برای صنایع مختلف می باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه