جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24034
منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1402 11:46
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرد؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رفع تصرف از فضاهای عمومی بازار تاریخی قیصریه اصفهان همزمان با پاسداشت هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: بازار تاریخی قیصریه اصفهان با بیش از هشت و نیم کیلومتر طول و نزدیک به ۴۰۰ سال قدمت یکی از بزرگ‌ترین و کهن‌ترین بازارهای تاریخی اصفهان است که در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) واقع‌ شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در طی این ۴۰۰ سال بیش از ۸ هزار واحد تجاری در این بازار در قالب تیمچه‌های بازارهای مختلف، راسته‌بازارها، کاروانسراها و سراها فعالیت می‌کنند.

او افزود: در طی دهه‌های گذشته به دلیل قدمت بازار، برخی سودجویان با تصرف غیرقانونی فضاهای عمومی بازار همچون ورودی‌های چهارسوهای بازار و سکوهای عظیم پیر نشین چهارسوهای بازار اقدام به ایجاد مستحدثاتی همچون فروشگاه کرده بودند.

ایزدی تصریح کرد: با اقدامات حقوقی حوزه امور حقوقی اداره‌کل و همکاری همکاران یگان حفاظت و گروه امانی، امروز و پس از دریافت حکم قضایی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی که به‌صورت غیرقانونی در فضاهای عمومی چهارسوی ضرابخانه بازار بزرگ و تاریخی قیصریه اقدام به ایجاد فروشگاه کرده بود تخریب و این مجموعه زیبای تاریخی که بدون اذن و غاصبانه تصرف‌ شده بود هم‌زمان با پاسداشت هفته میراث‌فرهنگی رفع تصرف شد و مرمتگران برای مرمت این بخش از بازار در مجموعه ضرابخانه مستقر شدند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه