جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23923
منتشر شده در سه شنبه, 12 ارديبهشت 1402 13:32
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان:

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در مراسم جشن از خزر تا خلیج فارس از اصفهان به عنوان قلب تپنده ایران اسلامی در این مسیر یاد کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی شامگاه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲, در مراسم جشن از خزر تا خلیج فارس که به‌مناسبت ورود گروه آفرود سوارانی که در مسیر حرکت خود از خزر تا خلیج فارس وارد اصفهان شده بودند و با حضور پر شور گردشگران و مردم اصفهان در محل مجموعه جهانی میدان امام (ره) برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی این رویداد بزرگ برای نخستین بار در کشور برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این مسیر طولانی از خزر تا خلیج فارس و به تعبیر دیگر از شمال تا جنوب کشور پهناور ایران، قلب تپنده‌ای وجود دارد و آن قلب تپنده بی‌شک اصفهان بزرگ است.

او افزود: به گفته مورخان و تاریخ‌نویسان، اصفهان تمدن بشری را ساخته و همواره در ادوار مختلف تمدن‌ساز بوده و یکی از ویژگی‌های این تمدن‌سازی مردم منطقه اصفهان، میهمان‌نوازی آن‌هاست که خانواده‌های آفرود سوارای که امروز به اصفهان وارد شدن این میهمان‌نوازی را به خوبی مشاهده کردند.

ایزدی تصریح کرد: امیدوارم مردم پرشور اصفهان نیز در بازدید از نمایشگاه خودروهای آفرود که توسط این عزیزان و با همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شده، قوت قلبی برای خانواده‌های آفرود سوار باشند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه