يكشنبه 23 ارديبهشت 1403, Sunday 12 May 2024, مصادف با 4 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23886
منتشر شده در شنبه, 09 ارديبهشت 1402 10:06
تعداد دیدگاه: 0
نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عوامل توسعه گردشگری سلامت افزایش کیفیت، کمیت و در دسترس بودن خدمات سلامت در داخل کشور است؛ این سه عامل بیش از همه عوامل می‌تواند در جذب توریست سلامت، در کشور موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدعلی محسنی بندپی در خصوص ضرورت رونق گردشگری سلامت در کشور گفت: ایران به لحاظ ارائه کیفیت خدمات سلامت جزو کشورهای پیشتاز در جهان محسوب می‌شود؛ از بهترین فارغ التحصیلان رشته پزشکی گرفته تا بهترین متخصصان و تولیدکنندگان دارو؛ خوشبختانه ید طولانی در ارائه خدمات با کیفیت سلامت داریم.

محسنی بندپی با اشاره قیمت گذاری خدمات سلامت به واسطه دولت، تاکید کرد: با منع سازمان نظام پزشکی مبنی بر قیمت گذاری خدمات درمانی، دولت تعیین کننده قیمت نهایی کالای سلامت در کشور شد، بر همین اساس بهای تمام شده خدمات دریافتی در حوزه درمان برای توریست‌های خارجی بسیار ارزان و به صرفه است، با یک حساب سر انگشتی قیمت کالای سلامت مصرفی در کشور ما حدود یک دهم قیمت سایر کشورها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در کنار ظرفیت نیروی متخصص، تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در نقشه جهانی یک فرصت استثنایی برای بسیاری از کشورهای مسلمان است که به واسطه نزدیکی در سایه پیشرفت و توسعه علوم پزشکی و کاهش هزینه‌های درمان این فرصت را برای رونق گردشگری سلامت ایجاد کرده‌ است. با تمام این تفاسیر ایران جزو کشورهای توسعه یافته منطقه در حوزه صنعت هوایی، دریایی و حتی ریلی است که هر کدام می‌تواند ظرفیت حضور توریست سلامت در کشور را پررنگ کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم گردشگری را در تمام حوزه‌ها قربانی اقتصاد نفتی در کشور دانست و گفت: اقتصاد نفتی کشور منجر شده تا از ظرفیت‌هایی همچون توریست درمانی، رونق شیلات و گردشگری در سایر حوزه‌ها غفلت کنیم. سال‌هاست به واسطه خام فروشی نفت به سایر ظرفیت‌های کشور بی توجهی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: ایران به لحاظ تربیت پزشک و متخصص درمانی نه تنها در منطقه حرف نخست را می‌زند، بلکه در میان سایر کشورهای اروپایی هم نام آور است، اگر بتوان از این ظرفیت‌ها در داخل کشور حداکثر استفاده را کرد بی تردید ایران تبدیل به قطب گردشگری سلامت منطقه خواهد شد که این مسئله هم از لحاظ اقتصادی و هم به جهت قیمت جهانی تبدیل به یک قدرت بی بدیل برای کشور خواهد شد./انتهای پیام

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

نوشتن دیدگاه