جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23844
منتشر شده در چهارشنبه, 30 فروردين 1402 14:33
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

محمدمهدی کاظمی در گردهمایی معاونین و روسای ادارات آموزش متوسطه استان ها، با اشاره به برنامه های اين معاونت در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: برنامه هایی در راستای توسعه متوازن، هوش مصنوعی، مهارت آموزی، راه اندازی سامانه بازماندگان از تحصیل، رونمایی از سامانه موقعیت مکانی مدارس، جذب منابع و اعتبارات کیفیت...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست های معاونت آموزش متوسطه در سال جدید، گفت: در امتداد برنامه هایی که از سال گذشته آغاز شده و باید به صورت جدی و جهادی با رویکرد ارتقای کیفیت آموزشی در سال جدید نیز پیگیری و دنبال شود، از جمله تحقق سیاست توزیع متوازن که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید دنبال گردد. در همین راستا افزایش سهم رشته ریاضی و فیزیک و رشته های فنی و حرفه­ ای با استفاده از ظرفیت بخش های گوناگون به ویژه هنرستان های جوار میتوان این سیاست را دنبال نمود. توجه به کیفیت بخشی به تمام رشته ها به ویژه رشته علوم انسانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مدنظر بوده که باید برای آن اقدام لازم صورت گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر مسئله هدایت تحصیلی، تصریح نمود: هدایت تحصیلی باید به صورت فرآیندی و مشارکت همه ذینفعان در استان ها و با مشارکت بخش های مختلف، با جدیت پیگیری گردد. هدایت تحصیلی نیازمند مشارکت بخش های مختلف از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی و انجمن اولیاء و مربیان و ... است تا شاهد تحقق مطلوب آن باشیم.

محمدمهدی کاظمی در ادامه گفت: تحقق عدالت آموزشی در گرو توجه به مدارس عادی-دولتی است. باید برای افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس اقدام کنیم که بخشی از آن با برنامه ریزی مطلوب و بخشی دیگر با نظارت دقیق محقق خواهد شد. بهره برداری از ظرفیت مدارس خاص به ویژه دانش آموزان این مدارس در راستای تحقق کیفیت بخشی به آموزش در مدارس عادی-دولتی امری ضروری است.

وی در پایان، افزود: ایجاد خانه های خلاق در پژوهشسراهای دانش آموزی، برنامه ای است که باید به صورت ویژه در استان ها دنبال گردد تا شاهد تحولی ویژه در تقویت روحیه پژوهشی و پرورش استعدادهای دانش آموزان پژوهشگر باشیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه