پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23776
منتشر شده در شنبه, 19 فروردين 1402 15:24
تعداد دیدگاه: 0

رسيدگي به اعتراضات معلمان در مورد رتبه بندي از ارمزو ۱۹ فرودين ماه آغاز مي شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، بر اساس «دستورالعمل نظارت و پاسخگویی به اعتراض‌های رتبه بندی معلمان» از امروز ۱۹ فرودين ماه آغاز مي‌شود. بر اساس دستور العمل فوق، کارگروه‌هایی با حضور معاونت‌های آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگي، تربیت‌بدنی و توسعه منابع در ادارات آموزش و پرورش و مناطق تشکیل خواهد شد که مسئولیت رسیدگی به اعتراضات را بر عهده‌دارند و دبیرخانه رسیدگی به اعتراضات در اداره ارزیابی و عملکرد مستقر خواهد بود.

جهت تکریم همکاران پیشکسوت و با سابقه رسیدگی به اعتراض با اولویت بازنشستگان، همکاران دارای سنوات ۳۰ سال و بالاتر سپس به ترتیب سنوات صورت می گیرد.

در نحوه رسیدگی به اعتراض استناد بند (ب) ماده ۵ شيوه نامه نظام رتبه بندی معلمان، فرایند رسیدگی به موارد اعتراضی با مسئولیت کارگروه نظارت و پاسخگویی به اعتراض توسط کارگروه های تخصصی آغاز و مراتب فوریت در کارگروه‌های تخصصی هیئت ممیزه ذیربط بررسی و چنانچه با استفاده از روش‌هاي ممکن قانونی ( ملاحظه و بررسی مجدد مدارک و اسناد و بارگذاری شده قبلی، استعلام جدید از مراجع قانونی و یا ارزیابی مندرج در آیین نامه اجرایی قانون، کسب اطلاع مشاهدات رفتاری و مصاحبه و عنداللزوم دعوت از فرد معترض و بررسی حضوری مدارک و مستندات و ابرازي یا مورد ادعا و ...) اعتراض همکار مشمول وارد تشخیص داده شود، پیشنهاد اصلاح امتیازات مولفه‌ها و عناوین مورد اعتراض به صورت سیستمی به هیئت ممیزه بالاتر ارجاع خواهد شد. هیئت‌های ممیزه با استفاده از اختیارات قانونی نسبت به تعیین و تایید رتبه اقدام می‌نمایند.

شايان ذكر است، بر اساس گفته‌هاي رئيس مركز سنجش و كيفيت آموزشي ۹۳۳ هزار و ۵۰۸ معلم تاکنون رتبه‌بندی شده‌اند كه از اين تعداد ۲۵ الی ۳۰ درصد معلمان نسبت به رتبه‌های کسب‌شده اعتراض داشته‌اند./انتهای پیام

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

نوشتن دیدگاه