شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23391
منتشر شده در یکشنبه, 16 بهمن 1401 15:59
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش و پرورش خبر داد:

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در طرح پدر پیش‌گام برای اولین‌بار در کشور جلسات آموزش خانواده را با محوریت آموزش پدران برگزار خواهیم کرد تا زمینه‌ی تربیت همه‌جانبه‌ی دانش‌آموزان و تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، شهرام صانعی رئیس اداره انجمن اولیاومربیان این اداره کل اظهار داشت: پدر یکی از ارکان خانواده است و به همین دلیل در تربیت فرزندان با رویکرد سیستمی، نقش او بسیار قابل‌توجه است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر توجه زیادی به آموزش مادران شده است، ولی خانواده یک سیستم پویا است و مادر به‌تنهایی از عهده‌ی ایفای نقش تربیتی برنمی‌آید و نیازمند همراهی پدر خانواده است.

صانعی اذعان داشت: برای دستیابی به این هدف، در طرح پدر پیش‌گام برای اولین‌بار در کشور جلسات آموزش خانواده را با محوریت آموزش پدران برگزار خواهیم کرد تا زمینه‌ی تربیت همه‌جانبه‌ی دانش‌آموزان و تحقق اهداف سند تحول بنیادین فراهم شود.

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در جلسات آموزش خانواده‌ای که در مدارس برگزار می‌شود اغلب مادران شرکت می‌کنند و مهارت‌هایی را فرامی‌گیرند، اما چون پدر خانواده این آموزش‌ها را ندیده است گاهی اوقات در مسائل تربیتی تنش‌هایی ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بهانه‌ی قرارگرفتن در ایام میلاد حضرت علی (ع) و مبعث پیامبر اکرم (ص)، طرح آموزش خانواده‌ای را اجرا کنیم که مخاطب آن صرفاً پدرها باشند.

صانعی تصریح کرد: در طرح پدر پیشگام، تلاش می‌کنیم مهارت‌های ضروری تربیتی را به پدران آموزش دهیم تا آن‌ها در تعامل با همسر و فرزند، تربیت فرزندان و شناخت اصول و مبانی رشد پیشگام باشند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با ذکر این نکته که در چند سال اخیر تمهیداتی برای آموزش مهارت‌های تربیتی به اولیا اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: این مهارت‌ها باید به‌صورت یک بسته جامع تهیه شده و اجرا گردد تا پدر، مادر و فرزند در کنار هم و همگام با هم آموزش ببینند.

وی ابراز امیدواری کرد که در گام اول اجرای این طرح ۵۰ درصد پدران دانش‌آموزان مدارس استان اصفهان آموزش ببینند تا اولین گام آموزش تخصصی پدران با موفقیت برداشته شود.

گفتنی است طرح پدر پیشگام، به‌صورت ابتکاری و توسط اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تدوین شده و موردتوجه چندین استان دیگر نیز قرار گرفته است./انتهای پیام

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

نوشتن دیدگاه