سه شنبه 18 ارديبهشت 1403, Tuesday 7 May 2024, مصادف با 28 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23032
منتشر شده در دوشنبه, 05 دی 1401 14:14
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مردم عزیز اگر کودک یا نوجوانی را در محیط پیرامونی خود می‌شناسند که از تحصیل بازمانده است با تماس با ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش، این افراد را معرفی کنند تا اقدامات لازم در راستای بازگرداندن آن‌ها به تحصیل صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص اقدامات این اداره کل برای بحث کودکان بازمانده از تحصیل اظهار داشت: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش این است که تلاش کند هیچ دانش‌آموز واجب‌التعلیمی از آموزش بی‌بهره نباشد.

وی افزود: جامعه در دوران کرونا با مشکل‌های متعددی روبرو بود که یکی از آن‌ها بحث بازماندگان از تحصیل است که دوستان ما در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها دارند و در حال رصد آن‌ها هستند و اگر متوجه شوند دانش‌آموزی از آموزش بازمانده، آن‌ها را به مدرسه باز می‌گردانند.

ابراهیمی بیان داشت: مردم عزیز نیز اگر کودک یا نوجوانی را در محیط پیرامونی خود می‌شناسند که از تحصیل بازمانده است با تماس با ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش، این افراد را معرفی کنند تا اقدامات لازم در راستای بازگرداندن آن‌ها به تحصیل صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اکثر افرادی که بازمانده از تحصیل بوده‌اند، جذب آموزش شده‌اند، اما ممکن است کسانی نیز باشند که جامانده باشند که این موضوع مشارکت مردم را در شناسایی آن‌ها می‌طلبد.

وی در ارتباط با جبران تعطیلی‌های به علت بارندگی یا آلودگی در نقاط مختلف استان اصفهان نیز گفت: ما دو نوع افت تحصیلی داریم که می‌تواند آشکار یا نهان باشد، در افت تحصیلی پنهان که ممکن است سال‌ها به طول بینجامد و ناشی از کرونا نیز بود، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران را برنامه‌ریزی کردیم و نیمی از دانش‌آموزان در آن شرکت کردند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی ناشی از تعطیلی‌های اخیر به علت آلودگی هوا در اصفهان و شهرهای مرکزی استان و یا بارش برف در مناطق جنوبی و غربی استان، به مدیران مدارس پیشنهاد شده است که روزهای پنجشنبه و یا بعد از ظهرها برای این امر اختصاص یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: موضوع امتحانات نهایی دی ماه از سوم آغاز شده است و تا 26 دی ماه ادامه خواهد داشت که توصیه موکد ما به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها جدی گرفتن این امتحانات است چرا که نمرات آن سهم 40 درصدی در آزمون سراسری دانش‌آموزان خواهد داشت و سعی شود دانش‌آموزان بدون استرس در جلسه حضور یابند.

وی تصریح کرد: آزمون‌های داخلی نوبت دی ماه نیز از دهم این ماه در مدارس استان آغاز خواهد شد و لازم است اولیای محترم توجه داشته باشند که نباید آزمون باعث استرس دانش‌آموزان شود و سعی کنند فضایی آرام را برای ایام امتحانات برای آنان فراهم کنند تا بتوانند نتیجه مناسب را کسب کنند.

نوشتن دیدگاه