يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22996
منتشر شده در چهارشنبه, 30 آذر 1401 14:22
تعداد دیدگاه: 0
وزیر علوم:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین محل برای سرمایه‌گذاری علم و فناوری و نوآوری، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه دکتر اسماعیل چمنی به عنوان رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و تکریم دکتر عزیز حبیبی رئیس پیشین این دانشگاه، گفت: امروز ارزش علم و دانش برای هیچکس در دنیا پوشیده نیست و اخیرا هم به وضوح مشاهده کردیم که اگر علم، دانش و فناوری نبود و واکسن کرونا ساخته نمی‌شد معلوم نبود سرنوشت جهان به چه سمتی می رفت.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با تحریم‌های ظالمانه واکسن کرونا را حاضر نشد در اختیار کشور ما قرار دهد، افزود: این دانشمندان ما بودند که با علم بالای خود موفق به ساخت واکسن ایرانی شدند و بار دیگر سطح علمی ایران را به جهانیان نشان دادند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به نخبگان و دانشگاهیان، عنوان کرد: دشمنان به خوبی نقطه قوت کشور ما را که دانشگاه است متوجه شده‌اند و آن‌را مورد هدف قرار داده اند، اما بصیرت بالای جامعه دانشگاهیان سبب یاس و ناامیدی دشمنان شده است.
زلفی‌گل ادامه داد: اکنون ما رتبه اول علمی منطقه را داریم؛ بطوری‌که در سال ۲۰۲۲ پژوهشگران، ۷۸ هزار سند علمی را در سطح بین‌المللی منتشر کرده‌اند و درحال حاضر محققان دانشگاه‌های دنیا حاضرند با ما همکاری علمی داشته باشند.
وی ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد که بهترین محل برای سرمایه‌گذاری علم و فناوری و نوآوری بوده که مبدا آن دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نیاز است بازنشستگان هیئت علمی، یاوران علمی و سایر کارمندان در دانشگاه‌ها مورد تکریم قرار گیرند و این موضوع باید برای دانشجویان نیز تبیین و فرهنگ‌سازی شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با قرار گرفتن پروژه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی در ماده ۲۳ و بهره مندی از سفرهای استانی ریاست جمهوری، گام‌های موثری در راستای اتمام پروژه‌های عمرانی برداشته شود.
زلفی‌گل تصریح کرد: تعامل سازنده با هر سه رکن دانشگاه یعنی اعضای هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان راه را برای توسعه دانشگاه‌ها هموار خواهد کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه