سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22037
منتشر شده در شنبه, 22 مرداد 1401 20:18
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در نشست با رؤسا و معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: در آموزش ابتدایی به دنبال تربیتی هستیم که متناسب با اقتضائات کودکی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضوان حکیم زاده با تسلیت ایام محرم و اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) مانند کلاس فشرده تاریخ و منظومه بزرگ هستی است، افزود: با دقت در آثار تربيتي به خود می‌بالیم که دوستدار اهل‌بیت هستیم و باید از فرصت‌هایی که در زندگی در اختیار ما قرار داده‌ شده است درست استفاده کنیم، همانند فیلسوف بزرگ شهید مطهری که با نوشتن کتاب‌های تربیتی فراوان در زمینه تربیتی درس‌های بزرگی را به ما آموخته است.

وی در ادامه اظهار كرد: برای این‌که دانش آموزان ما دوستدار امام حسین (ع) باشند و از یک‌شور به شعور و آگاهی برسند، نیازمند معرفت بیشتر هستیم و باید با زبان و داستان کودکانه بتوانیم دانش‌آموزانمان را با مشی و منش امام حسین (ع) در زندگی آشنا کنیم، زيرا بیشتر دانش آموزان نسبت به عظمت واقعه عاشورا به‌عنوان کلاس فشرده تاریخ ارتباط دارند.

معاون آموزش ابتدایی بابیان این‌که مسئولیت مربی، جستجو و پژوهش و بررسی جهت شناساندن رفتارهای تربیتی به دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: سیره امام حسین (ع)، معتبرترین منبع تربیتی است و با توجه به برداشت‌های آموزنده از این سیره و الگو، باید در آموزش ابتدایی، تربیت متناسب با اقتضائات کودکی باشد، لذا بايد الگوهای مناسبی که دانش آموزان در تمام سنین از این منابع استفاده کنند، تولید شود.

حکیم زاده با اشاره به این‌که متولیان آموزش‌وپرورش بايد داراي بینش تربیتی باشند، عنوان کرد: دوره ابتدایی باید طبق سند تحول دوره تربیت محور باشد. شناسایی و پرورش نخبه‌ها بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری امری ضروری است، اما جداسازی دانش آموزان با استعدادهای مختلف امری غیرتربیتی است و باید به غنی‌سازی آموزش ها روی آورده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: سواد تربیتی والدین و شناخت دوران کودکی امری مهم است و باید عوامل عاطفی، روانی و اجتماعی در محیط یادگیری موردتوجه قرار گیرد.

وی طرح تثبیت يادگيري را عدالت محور دانست و گفت: در دوره ابتدایی هیچ فعاليتي جای کلاس حضوری را نمی‌تواند پر کند و آموزش‌ها هم باید هدفمند باشد.

گفتنی است، در این نشست موضوعاتی از قبیل؛ محتواهای آموزشی، توجه به سهم مدارس در استان‌ها، اهمیت دادن به درس هنر، بازی و مهارت، دوره‌های ضمن خدمت و دوره کارآمد، استفاده بیشتر از راهبران آموزشی، آزمون تیزهوشان با توجه به لطمه زدن به دوره ابتدایی، آگاه‌سازی اولیا نسبت به تربیت درست، اختصاص تسهیلات ویژه برای معلمان مناطق محروم، اختصاص معلم برای اختلالات یادگیری و ... مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه