شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 12636
منتشر شده در جمعه, 26 ارديبهشت 1399 15:03
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره پژوهش و...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی (TUF) به صورت برخط برگزار شد. در این جلسه سیاست‌ها، برنامه‌ها و ساختار کمیته‌های علمی جشنواره مورد بررسی اعضا قرار گرفت. در ابتدای این جلسه، حسین یوسفی، دبیر جشنواره گزارشی از اقدامات گذشته و اهم برنامه‌های جشنواره دوازدهم ارایه داد.

مظفر صرافی، عضو هئیت علمی دانشگاه شهید بهشتی به رویکرد مشارکتی و نگاه همه جانبه در حل مسایل تأکید کرد و گفت: مشارکت شورای شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و شورای عالی استانها در برگزاری این جشنواره  یکی از نکات کلیدی است.

وی در این باره افزود: مجمع شهری و روستایی تهران(TUF) فرصت خوبی برای عرضه دستاوردهای ملی است و برنامه ما باید به سمت قلمرو فرهنگی ایران و مشارکت شهرداری‌های این حوزه سوق داده شود.

در ادامه مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ بر سیاستگذاری برگزاری یکپارچه همایش‌های علمی شهرداری تهران و پرهیز از همایش‌های موازی تأکید و ضمن با اهمیت خواندن این رویداد، به لزوم توجه به سیاست‌های مواجه و پیشگیری از کرونا و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری برخط جشنواره در صورت لزوم اشاره کرد.

مجید عبدالهی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز ضمن ارایه گزارشی از اهم فعالیت‌های و دستاوردهای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، مشارکت سایر مراکز تحقیقات شهری و روستایی مانند مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی را باعث هم افزایی تلقی کرد.

در ادامه اسماعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی، بهره مندی از سیستم برخط برای ارایه سخنرانان و دیدگاه‌های شهرداران سایر کلانشهرهای جهان را پتانسیل خوبی عنوان کرد.

زیارتی گفت: بهره مندی از مشارکت استارت آپ‌ها راه حل خوبی برای تقویت بخش نوآورانه جشنواره است و در صدد هستیم این بخش پررنگ تر شود.

در این جلسه مشایخ، نماینده مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، اعلام مشارکت و آمادگی این مرکز برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز مذکور در عرصه بین‌المللی و همچنین مباحث مرتبط با فناوری‌های نوین را اعلام کرد.

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین­الملل شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: شهرداری تهران با وجود امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و حضور نیروی متخصص زمینه اطلاع رسانی موثر و جلب مشارکت گسترده را فراهم خواهد آورد.

محمد حسین بوچانی، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره، ضمن تشکر از حضور اعضا گفت: در جشنواره دوازدهم تلاش داریم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکزی که با شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضاء کرده‌اند استفاده کنیم.

وی شفافیت در تمامی مراحل جشنواره و استقلال کمیته‌های علمی در فرایند داوری را اصول جشنواره عنوان کرد.

بوچانی گفت: سعی داریم با نگاه حداکثری از ظرفیت مشارکت و همکاری تمامی اساتید دانشگاه‌ها به عنوان اعضای کمیته‌های علمی جشنواره و ر فرایندهای ارزیابی و داوری آثار بهره بگیریم. انتخاب موضوع تاب آوری به عنوان محور اصلی جشنواره به دلیل شرایط خاص حاکم بر مدیریت شهری است و تلاش ما این است که جشنواره معطوف به حل مسایل کلیدی و چالش‌های اصلی مدیریت شهری و روستایی باشد.

گفتنی است، دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در آذر ماه سال 1399 همگام با هفته پژوهش برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند از تاریخ 7/3/1399 با مراجعه به سایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اقدام به ثبت آثار پژوهشی کنند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه